    From: "HANA" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Posadzka w piwnicy
    Date: Fri, 2 Jan 2009 15:21:55 +0100

    Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gjl1k5$6mk$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Mieszkam w starym (~1965) domu, kiedyś, kiedy jeszcze na budowaniu się nie
    > znałem :) wykonałem posadzkę w piwnicy, tzn, bez izolacji - wylane chyba z
    > 15cm betonu, i teraz mam dylemat co robić dalej. Chcę kłaść na to płytki,
    > ale
    > nie wiem, czy warto to rwać, położyć styropian (ile cm?), folię, a i
    > przydałoby się zejść z podłogą nieco głębiej i robić nową wylewkę?
    > Przeraża mnie robota - kucie, wywózka gruzu, nowe wylewki. O ile niską
    > piwnicę
> [...]

    Ja bym skul ta wylewke, odslonil izolacje miedzy scianami a lawami
    fundamentowymi, dokleil sie do niej warstwa poziomej izolacji (jesli bedzie
    wyzej niz grunt to wyrownac chudym betonem do poziomu izolacji)
    na to szlichta i plytki. Styropian w piwnicy ponizej 1 m pod poziomem gruntu
    mija sie z celem.
    Andrzej