    From: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poszukuje spawarki :-)
    Date: Tue, 7 Apr 2009 10:40:09 +0200

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:grd3in$qc5$1@news.onet.pl...

    > Naprawde bez gazu ? jaki daje szew ? Ile kosztuje ?

    Dość drogi. Mała rolka w Castoramie kosztuje 37 zł. Szew daje gładziusieńki
    jak dupa niemowlaka. Spawa się naprawdę bardzo dobrze, nawet na najmniejszym
    prądzie spawarki. Przypuszczam że mając małego maga typu einchell - dużo
    bardziej przenośnego niż mój bester- spawanie drutem samoosłonowym daje
    mobilność porównywalną ze spawarką trafo powiedzmy rozmiar większą niż te
    najmniejsze. Nie ma takiego "pierdzenia" jak przy zwykłym drucie. Ja swojego
    bestera zabieram na montaże systemów na maszynach budowlanych gdzie spawamy
    dość cudaczne, czasem duże, czasem filigranowe wsporniki i ramki i sprawdza
    się rewelacyjnie. Czasem przeszkadzają gabaryty ale sprawdza się
    rewelacyjnie - oczywiście bez gazu, tylko z drutem samoosłonowym. Przy
    drucie samoosłonowym trzeba zmienić biegunowość zasilania. "-" idzie na
    drut, "+" na masę.
    --
    Jackare