  • 21. Data: 2009-04-06 19:41:49
    Temat: Re: Poszukuje spawarki :-)
    Od: galus <b...@l...pl>

    Jacek (m...@w...pl) napisal(a):

    > To jeszcze ja swoje 3 grosze.
    > Mialem spaware transformatorową "zrób to sam", która wazyla prawie
    > 100 kilo i kazda robota typu spawanie przy plocie albo nie daj
    > Boze na strychu to byla katastrofa transportowa ;-)
    > Potem kupilem transformatorówke Powerbosh (cokolwiek to znaczy,
    > nie ma związku z Bosch i jest skosnookie). Duuzo lzejsza i dawala
    > rade ale przy dluzszym spawaniu termik wylączal no i noszenia na
    > dalsze fuchy nie nadawala sie specjalnie (chyba, ze dla Pudziana).
    > Ostatecznie mam tego AIRW160 i krótko mówiąc polecam.
    > Jacek

    Widze ze wykozystywales sprzet i wykozystujesz do podobnch prac co i ja planuje-
    wiec zarzuce jakiegos googla na stronach eng i poczytam co o w/w przez Ciebie
    spawarce pisza.
    Dziekuje slicznie za urzadzenie godne polecenia - ja i "moj" majster raczej do
    wiekszych/trudniejszych rzeczy wykozystywac go nie bedziemy...

    A no i kolejne pytanie - proowales tym sprzetem tak dla zabawy spawac progi w
    samochodzie?
    Ostatni sprzet jaki posiadal moj znajomy to bylo cos PL 160A i ledwo dawalo to drade
    przy dluzszej pracy - jak pisalem wczesniej mozliwe ze 160A to tylko nazwa oraz
    przechwalki firmy (i powtorze - pytam na grupie poniewaz, szukam sprawdzonego
    sprzetu)

    [OT] ja do napraw PC uzywam ltownicy kolbowej, co do plotu to juz nie boja brocha
    :-)

  • 22. Data: 2009-04-06 19:44:39
    Temat: Re: Poszukuje maila do Jackare
    Od: galus <b...@l...pl>

    Micha? (c...@g...pl) napisa?(a):

    > U?ytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisa? w wiadomości

    > Jaki jest mail do Jackare?
    > Niech ktoś mi prześle na mój adres, albo Jackare niech si? odezwie :)
    >
    > Pozdrawiam Micha?

    jesli chodzi o w pelni profesjonalny sprzet to wlasnie dostalem cynk o spawarce
    wirnikowej jaka posiada moj zanjomy - rowniez chce ja sprzedac - jeli kogos
    interesuja blizesze szczegoly to prosze o info ....

  • 23. Data: 2009-04-07 07:42:27
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Spawarka transformatorowa to z grubsza transformator obniżający napięcie z
    sieciowego do napięcia potrzebnego do spawania. Przy okazji prąd pobierany z
    sieci jest proporcjonalnie zwiekszany po stronie wtórnej (tam, gdzie się
    spawa) i równoczesnie oba obwody są od siebie odseparowane, dzięki czemu
    prąd z sieci spawacza nie "kopie". Całość pracuje przy częstotliwości 50 Hz.
    Prąd spawania przeważnie nie jest prostowany.
    Spawarka inweterowa to też transformator, tylko pracujący na dużo wyższej
    częstotliwości, przez co jego waga i wymiary sa znacznie mniejsze. Sam prąd
    spawania jest wyprostowany i spawa się prądem stałym. Po kolei mamy:
    wtyczka - prostownik - przetwornica DC/AC - transformator - prostownik -
    kable spawalnicze (plus parę jeszcze gadżetów po drodze).
    Jacek

  • 24. Data: 2009-04-07 07:57:16
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ostatecznie mam tego AIRW160 i krótko mówiąc polecam.

    popieram

    pozdawiam
    pluton

  • 25. Data: 2009-04-07 08:40:09
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Naprawde bez gazu ? jaki daje szew ? Ile kosztuje ?

    Dość drogi. Mała rolka w Castoramie kosztuje 37 zł. Szew daje gładziusieńki
    jak dupa niemowlaka. Spawa się naprawdę bardzo dobrze, nawet na najmniejszym
    prądzie spawarki. Przypuszczam że mając małego maga typu einchell - dużo
    bardziej przenośnego niż mój bester- spawanie drutem samoosłonowym daje
    mobilność porównywalną ze spawarką trafo powiedzmy rozmiar większą niż te
    najmniejsze. Nie ma takiego "pierdzenia" jak przy zwykłym drucie. Ja swojego
    bestera zabieram na montaże systemów na maszynach budowlanych gdzie spawamy
    dość cudaczne, czasem duże, czasem filigranowe wsporniki i ramki i sprawdza
    się rewelacyjnie. Czasem przeszkadzają gabaryty ale sprawdza się
    rewelacyjnie - oczywiście bez gazu, tylko z drutem samoosłonowym. Przy
    drucie samoosłonowym trzeba zmienić biegunowość zasilania. "-" idzie na
    drut, "+" na masę.
    --
    Jackare

  • 26. Data: 2009-04-07 08:40:59
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Michał" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki jest mail do Jackare?
    > Niech ktoś mi prześle na mój adres, albo Jackare niech się odezwie :)
    >
    > Pozdrawiam Michał

    dzwoń do mnie na 0-602-633-105
    --
    Jackare

  • 27. Data: 2009-05-09 07:06:53
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Dość drogi. Mała rolka w Castoramie kosztuje 37 zł.

    Używanie drutu samoosłonowego ma sens ekonomiczny tylko przy sporadycznych
    pracach.
    Na Allegro za rolkę 0,9kg trzeba zapłacić 53zł i nigdzie taniej się nie kupi
    co daje nam ok. 60zł/kg spoiwa.
    Z tych 0,9kg przecież nie cała masa to spoiwo, czyli samego spoiwa będzie
    nieco mniej.

    Drut bez topnika kosztuje ok. 100zł/15kg
    Aby zużyć te 15kg drutu trzeba ok. 5-6 butli CO2 po ok. 20zł
    Łączny koszt to 220zł za 15kg spoiwa. Daje nam to koszt ok. 15zł/kg spoiwa,
    czyli ok. 1/4 ceny spoiwa samoosłonowego.

  • 28. Data: 2009-05-09 11:52:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jacek "Plumpi" pisze:
    > Używanie drutu samoosłonowego ma sens ekonomiczny tylko przy
    > sporadycznych pracach.
    Lub pracach "eleganckich" - też mam wrażenie że z tego drutu ładniejsza
    spoina wychodzi. Aczkolwiek z plazmy jeszcze ładniejsza :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 29. Data: 2009-05-09 15:24:26
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Dla tych, którzy nie mogą złapać różnicy pomiędzy "nieco",
    a "dość" - jest to ok. 5x :-)
    (1 kg samoosłonowego =~ 5kg zwykłego)

    Pzdr

    JKK

  • 30. Data: 2009-05-09 21:13:58
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Lub pracach "eleganckich" - też mam wrażenie że z tego drutu ładniejsza
    > spoina wychodzi. Aczkolwiek z plazmy jeszcze ładniejsza :)

    Chyba nie powiesz, ze ładniejsze jak wykonane zwykłym drutem w osłonie gazu
    ?