  • 1. Data: 2009-04-05 16:31:42
    Temat: Certyfikat energetyczny
    Od: "MH" <m...@g...pl>

    Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku / lokalu

    Firma inżynierska "Info.-Inż.-Media" Sp. z o.o. opracowuje świadectwa
    charakterystyki energetycznej budynków. Wszystkie funkcje i wielkości. Nie
    drogo i zgodnie ze szkuką inżynierską. Przykładowe ceny:
    - lokale do 120m2 pow. całk. bez klimatyzacji 400 zł+22%VAT;
    - dom indywidulany do 120m2 pow. calk. bez klimatyzacji 540 zł+22%VAT;
    - dom indywidulany do 200m2 pow. całk. bez klimatyzacji 700 zł+22%VAT;
    - dom indywidualny do 200m2 pow. całk. z klimatyzacją   1050zł+22%VAT;
    - budynki zamieszkania zbiorowego do 500m2 bez klim.   1000zł+22%VAT;
    - budynki zamieszkania zbiorowego do 1000m2 bez klim.  1600zł+22%VAT;
    - budynki zamieszkania zbiorowego powyżej 1000m2 bez klim. 1600 zł+0,3zł/m2
    powyżej 1000m2 + 22%VAT;
    - budynki zamieszkania zbiorowego do 1000m2 z klim.  1950zł+22%VAT;
    - budynki przemysłowe i użyteczności publiczenej do 1000m2 bez klim.
    2000zł+22%VAT.
    Ceny dotyczą obiektów z aktualną dokumentacją budowlaną. W przypadku braku
    dokumentacji, cena rośnie o 50% (koszt inwentaryzacji).
    Kompletny cennik na stronie internetowej firmy www.info-inz-media.com.
    Informacje telefoniczne pod numerem 0 668 477 527.

  • 2. Data: 2009-04-05 17:02:51
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MH wrote:
> [...]
    > Ceny dotyczą obiektów z aktualną dokumentacją budowlaną. W przypadku
    > braku dokumentacji, cena rośnie o 50% (koszt inwentaryzacji).

    no i już wiecie dobrzy ludzie ile warte bedą te świadectwa wklepią do
    programu z projektu i już będziemy wiedzieć jaki super dom potencjalnie
    mamy.

  • 3. Data: 2009-04-05 17:29:17
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a po co to komu?

  • 4. Data: 2009-04-05 18:03:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rafał wrote:
    > a po co to komu?

    ktoś sie chciał dobrze ustawić ale nie wyszło :)

    z tego co pamiętam to jak powstawała ustawa to b były naciski na stworzenie
    nowej kasty świętych krów które bea mogły wystawiać te świadectwa, tym razem
    jednak uczciwi ludzie uwalili te zapędy i świadectwa może wystawia
    praktycznie każdy kto zrobi kurs i ma odpowiednie studia, co zabawne do
    końca poprzedniego roku wystarczyło mieć jakiekolwiek studia:)

    a czemu to służy? niczemu bicie piany dla bicia piany, kolejny zakichany
    para podatek.

  • 5. Data: 2009-04-05 18:11:53
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    >a po co to komu?

    Każdy nowy dom odany po 01.01.2009 musi takie coś mieć, jak będziesz chciał
    sprzedać dom oderbrany przed 01.01.2009 to też takie coś będzie potrzbne....
    Aktulana dokuemnatcja, no właśnie trza będzie im wszytkie współczynniki dać
    na papierze i oni to przeklepią do programu. Jeden dzien roboty i 1k PLN w
    kieszeni.
    Mnie zawsze denerwują ceny w stylu 1000+22% vat
    Przecież my jako osoby fizyczne zawsze vat płacimy i zawsze ceny z vatem
    powinny być podawane.
    Się tak zastanawim czy sobie by nie zrobić takiego certyfikatu (na PWr chyba
    to 5k PLN kosztuje) musiałbym zrobić 5 domów i mi się zwróci, w tym jeden
    będzie mój :).
    Druga sprawa, że ten kto wykonuje taki audyt i nei ponis zanych konsekwencji
    w wyapdku kiedy spartoli robotę.
    Właściewie, może sobie napisać co tam chce, czyli znając życie najpierw
    trzeba bęędzie samemu sobie to policzyć i zlecić firmie, później zlecić
    firmie i zanim zapłacimy to trzeba sprawdzić ile im wyszło....
    A z czasem, będziemy płacić dodatkowe opłaty za "lepsze" parametry......

    Pozdrawiam Michał

    A za to, że kolega MH spamuje to m...@i...com
    m...@i...com .

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2009-04-05 18:48:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy nowy dom odany po 01.01.2009 musi takie coś mieć, jak będziesz
    > chciał sprzedać dom oderbrany przed 01.01.2009 to też takie coś będzie
    > potrzbne....

    A możesz podać źródło tej informacji? Jakoś nic nie słyszałem by ktokoliwek
    z odebranym domem w latach ubiegłych czy też z mieszkaniem zawracał sobie
    głowę tym audytem.

  • 7. Data: 2009-04-05 18:57:37
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    > A możesz podać źródło tej informacji? Jakoś nic nie słyszałem by
    > ktokoliwek z odebranym domem w latach ubiegłych czy też z mieszkaniem
    > zawracał sobie głowę tym audytem.

    Ok poszukam, zdaje się, że w jakimś muratorze było to opisane.

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-04-05 19:27:22
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    > Ok poszukam, zdaje się, że w jakimś muratorze było to opisane.

    No poszukałem 10 minut w google :).

    Tutaj taki mały skrót
    http://www.abc.com.pl/pytanie/1096/4
    "Jeżeli idzie o kategorie budynków objętych obowiązkiem sporządzenia
    świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, znowelizowana ustawa
    wskazuje, iż co do zasady dla każdego budynku oddawanego do użytkowania oraz
    budynku podlegającego zbyciu lub wynajmowi powinna być ustalona, w formie
    świadectwa charakterystyki energetycznej, jego charakterystyka energetyczna,
    określająca wielkość energii wyrażoną w kWh/m2/rok niezbędnej do
    zaspokojenia różnych potrzeb związanych z użytkowaniem budynku. Świadectwo
    charakterystyki energetycznej budynku jest ważne 10 lat.
    Jednocześnie zauważa się, iż ustawodawca przewidział kategorie budynków
    wyłączonych od obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki
    energetycznej (art. 5 ust. 7 ustawy). "

    A tutaj pełny tekst ustawy
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20071911373&type=1&name=D20071373L.pdf

    Z niego też wynika, że powinno być świadectwo.
    Nie wiem jak jest z sprzedaża, ale kupujacy powinnien się domagać takiego
    świadectwa :), później się okaże, że jak będzie chciał sam sprzedać to
    będzie musiał wybecalować 1k PLN za świadectwo.

    Pozdrawiam Michał

  • 9. Data: 2009-04-05 19:28:15
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Michał pisze:

    > Ok poszukam, zdaje się, że w jakimś muratorze było to opisane.

    Prawo budowlane art. 5 ust. 3, 4 i 5.

  • 10. Data: 2009-04-05 19:34:42
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Michał pisze:
    > Użytkownik "Michał" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > http://www.abc.com.pl/pytanie/1096/4
    > "Jeżeli idzie o kategorie budynków objętych obowiązkiem sporządzenia

    Kategorię obiektów budowlanych w załączniku do Pb są podane, tak
    ściśle mówiąc ;)

> [...]
    > Jednocześnie zauważa się, iż ustawodawca przewidział kategorie budynków
    > wyłączonych od obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki

    przewidział wyłączenia, ale mniejsza o to, żeby zastosować to:
    "mieszkalnych przeznaczonych do użytkowania nie dłużej niż 4 miesiące
    w roku", powinno byś w pozwoleniu zapisane, że tak będzie użytkowany
    względnie w opisie technicznym projektu ;))

    [...]