  • Data: 2022-09-07 00:17:31
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: Collie <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wtorek, 6.09.2022 o 18:22, FEniks napisała:

    > Z tego, co mi wiadomo, to dzieci do skończenia 3 klasy szkoły
    > podstawowej, czyli do ok. 9 r.ż. muszą być ze szkoły odbierane przez
    > kogoś dorosłego, nie mogą same wracać. Zatem chodzić może o dziecko 9+.
    > Takie dzieci już z całą pewnością mają telefon, pewnie wszystkie.

    Słyszałaś, że dzwonią, tylko nie wiesz w którym kościele. Polskie prawo
    (o ruchu drogowym) reguluje jedynie poruszanie się po drodze dziecka
    w wieku do lat 7: może ono korzystać z drogi wyłącznie pod opieką osoby,
    która osiągnęła co najmniej 10 lat. Pojęcie ,,droga" obejmuje tu także
    chodnik i przejście dla pieszych. Przepisy te nie obejmują jednak stref
    zamieszkania - oznakowanych znakami D-40 i D-41, oraz dróg wyłącznie
    przeznaczonych dla pieszych - oznakowanych znakami C-16 i C-16a.

    Tyle mówi prawo, ale w praktyce funkcjonuje jeszcze tzw. prawo
    powielaczowe, czyli w tym przypadku statut/regulamin szkoły, który
    może określać, że uczniowie np. do ukończenia 10. roku życia muszą być
    odbierani ze szkoły przez osoby pełnoletnie - rodziców lub inne osoby
    wskazane w pisemnej zgodzie rodziców. Granica wieku zależy tu tylko
    od decyzji radę pedagogicznej i dyrektora szkoły.

    --
    Collie