    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pozar od zwarcia w przewodzie
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 06 Mar 2021 18:59:44 GMT

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Przedłużacz był obciążony odbiornikiem czy leżał sobie "luzem"?

    Było do niego podlaczonych pare rzeczy ale w tamtym momencie właczone
    były tylko jakies lampki choinkowe lezace na szafce.
    Podejrzewam ze łącznie raczej nie było tam podłączone nic co by brało
    wiecej niz 1000W razem (Tv, laptop, jakies radio, małe lampki)

    > Stosować przedłużacze z grubymi żyłami i sprawną izolacją.

    Jasne, tylko skad wiedziec ze izolacja jest niesprawna? Ten przedłużacz
    był tam od dawna i nic sie nie działo.

    > Zapewne płynący prąd był na tyle duży aby rozgrzać przedłużacz,
    > ale jednocześnie był na tyle mały, że nie wyzwolił bezpiecznika.
    > Czy tam są bezpieczniki topikowe czy wyłączniki nadmiarowoprądowe?

    Nadprądowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko