eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRe: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....[odgrzewane] › Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....[odgrzewane]
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą
    pomysły....[odgrzewane]
    Date: Thu, 10 Feb 2011 23:44:10 +0100

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ij1cgu$9qa$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Kilka miesięcy temu Kolega pisał tu o kopiącej łazience :) Z ciekawości
    > chciałem zapytać jak sie sprawa zakończyła? I najważniejsze, czy wszyscy
    > żyją? :)
    > Wojtek
    >
    > --
    > sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

    Wszyscy zyją i wszyscy wszystkich mają w d.....
    Po dwóch miesiącac szarpania się z zarządcą i ostatecznym wezwaniu do
    rozwiązania problemu pod groźbą powiadomienia policji i PINBu zjawiło się
    kilku gości i okazało się że sąsiad pode mną ma przebicie a raczej sporą
    upływność w instalacji w obwodzie zasilającym łazienkę. Z dużym
    prawdopodobieństem instalacja Al w bawełnie. Co mnie myliło to sposób
    pojawiania się napięcia - wydawało mi się że pojawia się na kanalizacji, tzn
    zaczynało być odczuwalne gdy woda płynąca poprzez rury zaczynała przewodzić.
    Okazało się że ta woda nie tyle przewodzi co odprowadza napięcie do ziemii a
    napięcie z uszkodzonej instalacji sąsiada wędrowało na moje rury
    wodociągowe. Dziwne jest to że połączenia wyrównawcze w budynku są sprawne
    (pomiędzy metalowymi instalacjami a N) a jednak potencjał ziemii na rurach
    kanalizacyjnych lub wozie wewn. nich jest inny niż potencjał ziemii na
    biegunie N instalacji. Być może uziemienie budynku padło lub pada ale tego
    nie sprawdzono bo ekipa która przyszła na pomiary była tak wyposażona, że
    mierniki pożyczali ode mnie ;).
    Na dzień dzisiejszy sąsiad otrzymał od zarządcy wezwanie do usunięcia
    usterki a ja nadal mam na baterii 70 V