  • 1. Data: 2011-02-10 18:58:38
    Temat: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....[odgrzewane]
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Kilka miesięcy temu Kolega pisał tu o kopiącej łazience :) Z ciekawości
    chciałem zapytać jak sie sprawa zakończyła? I najważniejsze, czy wszyscy
    żyją? :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 2. Data: 2011-02-10 22:44:10
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kilka miesięcy temu Kolega pisał tu o kopiącej łazience :) Z ciekawości
    > chciałem zapytać jak sie sprawa zakończyła? I najważniejsze, czy wszyscy

    Wszyscy zyją i wszyscy wszystkich mają w d.....
    Po dwóch miesiącac szarpania się z zarządcą i ostatecznym wezwaniu do
    rozwiązania problemu pod groźbą powiadomienia policji i PINBu zjawiło się
    kilku gości i okazało się że sąsiad pode mną ma przebicie a raczej sporą
    upływność w instalacji w obwodzie zasilającym łazienkę. Z dużym
    prawdopodobieństem instalacja Al w bawełnie. Co mnie myliło to sposób
    pojawiania się napięcia - wydawało mi się że pojawia się na kanalizacji, tzn
    zaczynało być odczuwalne gdy woda płynąca poprzez rury zaczynała przewodzić.
    Okazało się że ta woda nie tyle przewodzi co odprowadza napięcie do ziemii a
    napięcie z uszkodzonej instalacji sąsiada wędrowało na moje rury
    wodociągowe. Dziwne jest to że połączenia wyrównawcze w budynku są sprawne
    (pomiędzy metalowymi instalacjami a N) a jednak potencjał ziemii na rurach
    kanalizacyjnych lub wozie wewn. nich jest inny niż potencjał ziemii na
    biegunie N instalacji. Być może uziemienie budynku padło lub pada ale tego
    nie sprawdzono bo ekipa która przyszła na pomiary była tak wyposażona, że
    mierniki pożyczali ode mnie ;).
    Na dzień dzisiejszy sąsiad otrzymał od zarządcy wezwanie do usunięcia
    usterki a ja nadal mam na baterii 70 V

  • 3. Data: 2011-02-11 09:12:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-02-2011 o 23:44:10 Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > się kilku gości i okazało się że sąsiad pode mną ma przebicie a raczej
    > sporą upływność w instalacji w obwodzie zasilającym łazienkę.
    No to się ciesz że nie miał przebicia fazy, pisałem ci odciąć się od
    instalacji
    wodnej za pomocą rur plastikowych i u siebie wszystko spiąć razem nic by
    cie nie
    kopało bo miałbyś jeden poziom.

> [...]
    > tzn zaczynało być odczuwalne gdy woda płynąca poprzez rury zaczynała
    > przewodzić. Okazało się że ta woda nie tyle przewodzi co odprowadza
    I tol samo napisałem to idiota plumpi pytał się co to ziemia i się
    wymądrzał,
    a w sumie to ci nic konkretnego nie poradził.

> [...]
    > potencjał ziemii na rurach kanalizacyjnych lub wozie wewn. nich jest
    > inny niż potencjał ziemii na biegunie N instalacji.
    I zawsze będzie, oporność rur i przewodów ma skończoną wartość i na tym
    jest spadek
    napięcia, wystarczy marny kontakt i z paru woltów robi się paręnaście.
    Tego nie przeskoczysz.

    Klawo jak cholera :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-02-11 09:25:29
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2011 10:12, janusz_kk1 pisze:

    > Klawo jak cholera :)

    Podłączyć przetwornicę i zasilać się gratis ;)

  • 5. Data: 2011-02-11 17:02:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Jakim cudem przy prawidłowo zaprojektowanej instalacji* w łazience może się
    pojawić jakiekolwiek napięcie na baterii???
    Nie rozumiem co ma do tego sąsiad?
    Wytłumaczcie mi.

    * połączenie do łazienkowej listwy wyrównawczej: baterii, PE, odpływu,
    wanny, lampy, wszystkich metalowych elementów, siatki metalowej zatopionej w
    podłodze

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2011-02-11 18:13:13
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > kilku gości i okazało się że sąsiad pode mną ma przebicie a raczej sporą
    > upływność w instalacji w obwodzie zasilającym łazienkę. Z dużym
    > prawdopodobieństem instalacja Al w bawełnie. Co mnie myliło to sposób
    A pisałem Ci jak u mnie kopały ściany po namoknięciu? :) Ktoś tu pisze o
    korzystaniu z darmowej energi. Może zrobić zwarcie? Albo się upali
    połączenie, albo sąsiadowi zwiększą się rachunki i zacznie się tym
    interesować, albo chałupa pójdzie z dymem i straż ogniowa wyjaśni wam gdzie
    było "zwarcie instalacji" :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 7. Data: 2011-02-15 08:23:21
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > połączenie, albo sąsiadowi zwiększą się rachunki i zacznie się tym
    > interesować, albo chałupa pójdzie z dymem i straż ogniowa wyjaśni wam

    To tylko napięcie. Kopie nieprzyjemnie po mokrej skórze ale prądu w tym
    (póki co) nie ma żadnego (prawie). Zwieram to do ziemii przewodem i w ten
    sposób się chronię. U sąsiada nic się nie dzieje.
    Co do uwag o prawidłowo zaprojektowanej instalacji: ta instalacja u sąsiada
    może mieć minimum 50 lat a może mieć i więcej. Budynek na aktywnym górniczo
    terenie - w ciągu ostatnich dwóch lat nieco osiadł w jedną stronę więc różne
    rzeczy mogą się zdarzać. A sąsiad w trakcie sprawdzania u niego nagle doznał
    olśnienia - przypomniał sobie że za każdym razem jak maluje to ściana go
    kopała :)
    Ściana łazienki, więc pewnie ma zwiększoną wilgotność i stąd przewodzenie
    prądu.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2011-02-16 20:20:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > rzeczy mogą się zdarzać. A sąsiad w trakcie sprawdzania u niego nagle
    > doznał olśnienia - przypomniał sobie że za każdym razem jak maluje to
    > ściana go kopała :)

    a klopotow ci wspolczje...