  • 1. Data: 2011-02-10 15:15:30
    Temat: Pomysly architekta
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Heh.. moja architekt wymyslila sobie, ze z powodu wyburzenia ok. 2 mb
    scian na parterze bedziemy ... rozwalac wszystkie stropy i robic je od
    nowa ;> Chyba mnie nie lubi ;) Jakos poczatkowa wersja bardziej mi
    odpowiadala - belka pod sufitem. Ehh ta mlodosc ;) Na szczescie
    polapalem sie w tym jeszcze przed wyslaniem projektu do Gminy :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-02-10 16:14:04
    Temat: Re: Pomysly architekta
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > bedziemy ... rozwalac wszystkie stropy i robic je od nowa ;>

    To znaczy... Ona - pani architekt - zamierza w tym jakoś
    uczestniczyć...??? [finansowo???]

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-02-10 20:23:36
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 17:14, robercik-us pisze:

    > To znaczy... Ona - pani architekt - zamierza w tym jakoś
    > uczestniczyć...??? [finansowo???]

    Jutro sie jej zapytam ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2011-02-11 10:25:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > --
    > Radek Wrodarczykwww.rejsy-czartery.com

    To uawazaj na nia. Ja pogonilem jedna jak sie okazalo, ze mi blat
    kuchenny robi wyzej niz mam parapet okna. Pozniej byly jezszce inne
    pomysly, ktore mnie troche kosztowaly.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-02-11 12:32:51
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 11.02.2011 11:25, Kadar pisze:

    > To uawazaj na nia. Ja pogonilem jedna jak sie okazalo, ze mi blat
    > kuchenny robi wyzej niz mam parapet okna. Pozniej byly jezszce inne
    > pomysly, ktore mnie troche kosztowaly.

    Sprawa sie wyjasnila - ona nie jest pewna jaki tam mam strop i jesli nie
    bedzie taki jak nam sie wydaje (tzn chodzi o odpowiednie zbrojenie) to
    trzeba go bedzie lac na nowo.
    Ja na 99% wiem, ze strop jest pancerny (budynek mial byc gospodarczy),
    wiec ok. Jesli sie okaze inaczej to po prostu mniej rozkujemy sciany na
    parterze - stropu na pewno nie bedziemy ruszac.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-02-11 16:50:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > wiec ok. Jesli sie okaze inaczej to po prostu mniej rozkujemy sciany na
    > parterze - stropu na pewno nie bedziemy ruszac.

    Wszystko można co nie można... Nawet jak ten strop nie ma wystarczającej
    nośności żeby wisieć bez podparcia w miejscu ściany to zawsze można dać
    podciąg - lepiej mieć podciąg jak ścianę czasami. A na czas przebudowy
    podstemplować dodatkowo - tyle że to nie jest robota dla pani architekt
    od wizji plastycznych i z elementarnymi uprawnieniami projektowymi
    (zwykle w małych projektach leci się z typowymi rozwiązaniami
    technologicznymi - zero liczenia, sprawdzić w tabelce i tak zrobić), tu
    by pewnie było trzeba konstruktora budowlanego - może od razu takiego
    szukaj?

    --
    Darek

  • 7. Data: 2011-02-11 17:11:41
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    [...] tuż
    > by pewnie było trzeba konstruktora budowlanego - może od razu takiego
    > szukaj?

    ale to nie należy do wątkotwórcy, tylko właśnie do tej nieszczęsnej pani
    architekt -zamiast radzić głupoty powinna przyprowadzić uprawnionego
    konstruktora żeby sobie strop obejrzał i wydał wiążącą opinię.
    Oczywiście nie za darmo, ale w grę wchodzą naprawdę niewielkie sumy (w
    porównaniu z możliwymi oszczędnościami). Postępowanie niektórych tzw.
    "profesjonalistów" bywa doprawdy zdumiewające, i właściwie trudno się
    dziwić, że większość drobnych inwestorów stara się omijać architektów
    szerokim łukiem; jak się trafia na taką "panią architekt", można mieć
    potem podejrzenia co do fachowości całej reszty.

  • 8. Data: 2011-02-11 17:30:21
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 11.02.2011 17:50, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

> [...]
    > technologicznymi - zero liczenia, sprawdzić w tabelce i tak zrobić), tu
    > by pewnie było trzeba konstruktora budowlanego - może od razu takiego

    Idea byla taka, ze rozwalamy tyle scian, zeby nie pakowac sie w wielkie
    koszty.
    Architektka wraz z konstruktorem, po wizji lokalnej, przyjeli pewne
    zalozenia co do wykonania stropu i jesli one sie sprawdza to beda tylko
    wzmocnienia. Jak sie nie sprawdza to bedziemy liczyc konstrukcje, tak
    zeby stary strop podolal, a zburzymy troche mniej sciany :)
    Spokojnie panowie, sytuacja juz opanowana :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2011-02-11 20:24:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Spokojnie panowie, sytuacja juz opanowana :)

    Zaufanie to dobra rzecz pod warunkiem ze wszystko masz pod kontrola.

    KADAR