  • 1. Data: 2011-02-10 14:09:36
    Temat: uprawnienia i odbiory wod-kan, c.o.
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Witam

    Pytanie do wiedzących i tych co już zakończyli budowy.
    Prowadzę swoją budowę w systemie gospodarczym, więc co można robi się
    samodzielnie.
    W związku z tym pytanie czy do wykonania instalacji wod-kan czy c.o.
    konieczne są jakieś uprawnienia czy odbiory
    czy mogę zrobić to sam - wiadomo wtedy żadnychn papierów na to nie będzie
    poza ew.
    fakturami czy certyfikatami na materiały.
    Pytam teraz żeby przy zakończeniu budowy nie było "jaj" z odbiorem czy
    wydaniem pozwolenia na zamieszkanie.

    Z góry dzięki

    Rafał

  • 2. Data: 2011-02-10 14:18:34
    Temat: Re: uprawnienia i odbiory wod-kan, c.o.
    Od: vartoniusz <v...@o...pl>

    On 10 Lut, 15:09, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
    Papierów odbiorowych na te zakresy dla urzędu nie potrzebujesz (poza
    samym przyłączem wod-kan).
    Inna sprawa to to, czy masz o tym pojęcie i wykonasz sobie te
    instalacje poprawnie.
    Jak coś spieprzysz to później będziesz miał pretensje tylko do siebie.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2011-02-10 14:26:54
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > fakturami czy certyfikatami na materiały.
    > Pytam teraz żeby przy zakończeniu budowy nie było "jaj" z odbiorem czy

    Użytkownik "vartoniusz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
[...]
    ------------------------------

    To akurat wiem ale to nie piewrsze boje z tymi instalacjami tyle że
    dotychczas to były w domach
    juz zamieszkanych albo całorocznych letniskowych.
    Teraz sam stoję przed instalacjami we własnym domu dlatego pytam.
    Przyłącze wod-kan już jest i z papierami tu się inaczej nie da.
    Miałem nadzieję że w środku nikt mi nie będzie nosem kręcił.
    To dobrze czyli znowu parę zł. do przodu, a to istotne.
    dzieki

    Rafał

  • 4. Data: 2011-02-10 22:52:18
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

[...]

    Poczytaj PB i rozporządzenia. Zgodnie z prawem - potrzebuje. Inna sprawa to
    PINBy. Co PINB to polityka. Jedne żądają, inne nie. Na Śląsku jest coraz
    więcej PINBów które żadają do odbioru oświadczeń i protokołów z prób
    instalacji a ponadto odbioru dokonują na podstawie załączonych projektów i
    oświadczeń kierowników robót.

    Myślę że będzie się to tym bardziej formalizować że będą wchodziły w życie
    ustawy wprowadzające odpowiedzialność finansową urzędników za ich decyzje,
    więc teraz już chyba wszystko spadnie na głowę ineresanta a urzednik wyda
    decyzję po odchaczeniu checklisty stweirdzająceh kompletność i poprawność
    dokumentów - on się nie musi na tym znać - ma być komplet dokumentów
    załączonych przez uprawnione osoby. Za treść dokumentów i jej skutki będzie
    odpowiadać ten kto je wsytawił i inwestor.

  • 5. Data: 2011-02-11 07:12:28
    Od: "zs" <z...@w...pl>

> [...]
    > instalacji a ponadto odbioru dokonują na podstawie załączonych projektów i

    U mnie chcieli:) Sam sobie wystawiłem dokument, że dokonano próby
    szczelności pod ciśnieniem i podbiłem swoją firmową pieczątką.