  • 1. Data: 2011-02-09 21:06:36
    Temat: panele vs deska
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Jestem na etapie finalizowania reszty moich podlog. W kontekscie
    wczesniejszych dyskusji o wyzszosci paneli nad deskami i odwrotnie,
    postanowilem zdobyc doswiadczenie odnosnie estetycznego porownania obu
    produktow. Zwiedzilem w tym celu wiekszosc Leroi w stolycy, Castoram i
    specjalistycznych sklepow. Podobno dzisiejsze panele nie ustepuja deskom pod
    wzgledem estetyki. Niestety stwierdzam, ze ustepuja. Roznica nie jest
    widoczna z odleglosci 10m, ale blizej no nikt mnie nie przekona, ze to to
    samo, poza mlodym pokoleniem niewidzacym w zyciu podlogi z desek.
    Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak deska
    mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-02-09 21:11:04
    Temat: Re: panele vs deska
    Od: Biafra <x...@g...com>

    W dniu 09.02.2011 22:06, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak deska
    > mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Sa panele i panele.

    Obejrzyj Balterio, Quick-step, mi sie podobaja szczegolnie z v-fuga.

    --
    Biara

  • 3. Data: 2011-02-09 21:18:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Biafra" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Sa panele i panele.
    >
    > Obejrzyj Balterio, Quick-step, mi sie podobaja szczegolnie z v-fuga.

    Ogladalem, moze nie wszystkie, ale te ktore mozna zobaczyc bez szukania
    jakichs fanaberii. Panele powyzej 100zl maja sie nijak do deski. Fuga sporo
    tu wnosi, ale nadal to zdjecie deski sztucznej klepce. W polaczeniu z
    dotykiem obnazaja cala ulomnosc. Jedynie te z wysokim polyskiem wiecej
    oszukuja, ale chyba troche strach to klasc.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-02-09 21:26:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja to mam chyba problem z nazewnictwem. Wszystko c. o jest z litego
    drewna (nie wzne czy obrobione czy nie) - to deska lub klepka (lub
    parkiet). Takie cos co ma przypominac deski lub parkiet ale sklejane z
    roznych odpadow i na to naklejony fornir - to panel. A to co ma
    wymiary i ksztalt paneli i ma kolor drewnopodobny a zrobione jest z
    tworzywa sztucznego - to plastik.
    To jak to jest z tym nazewnictwem?

    KADAR

  • 5. Data: 2011-02-09 21:30:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    k.googlegroups.com...
> [...]
    > parkiet). Takie cos co ma przypominac deski lub parkiet ale sklejane z
    > roznych odpadow i na to naklejony fornir - to panel.

    To deska warstwowa. Fornir zdaje sie jest cienszy.

    > A to co ma
    > wymiary i ksztalt paneli i ma kolor drewnopodobny a zrobione jest z
    > tworzywa sztucznego - to plastik.
    > To jak to jest z tym nazewnictwem?

    Panele to w wiekszosci chyba klepka z prasowanego pylu drewnianego z
    naklejona tapeta pokryta twardymi lakierami.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-02-10 07:36:54
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > To deska warstwowa.

    Zadaniem tych od marketingu jest robienie ludziom wodyb z mozgu m.in
    przez nadawanie nazw rzeczom, ktore nic nie maja wspolnego z
    rzeczywistoscia.
    Widziales kiedykolwiek rosnaca w lesie deske trojwarstwowa? deski tez
    nie widziales ale po sciaciu i przecieciu juz jest deska a tu?

    >Fornir zdaje sie jest cienszy.

    dloa mnie to to samo

    > Panele to w wiekszosci chyba klepka z prasowanego pylu drewnianego z
    > naklejona tapeta pokryta twardymi lakierami.
    >
    > Pozdro.. TK

    Plastik, wiecej tam dodatkow niz drerwna.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-02-10 08:46:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> writes:

    > Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak deska
    > mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Dlaczego będziesz musiał, i czy masz na myśli panele z plastikowym
    wierzchem z nadrukiem słojów drewna czy panele ze sklejki drewnianej
    typu barlinek?

    Jeśli cię nie stać, to kupujesz plastikowy badziew, a jeśli cię stać,
    to w podobnej cenie jest i plastik, i barlinek, i klepka...

    MJ

  • 8. Data: 2011-02-10 09:27:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > wzgledem estetyki. Niestety stwierdzam, ze ustepuja. Roznica nie jest

    Niektóre panele mogą być całkiem ładne, tylko że ceną zaczynają zbliżać
    do tańszej "deski barlineckiej".

    Mają frezy, wygląd i póki nikt się nie pochyli czy zatupie, to się może
    nawet nie zorientować .

> [...]
    > Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak deska
    > mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Dlaczego? I co rozumiesz przez "panel"? Te MDF-owe z namalowanymi
    wzorami drewna, czy też sklejkę typu "deska barlinecka" która IMHO jest
    całkiem przyzwoitym estetycznie produktem.

  • 9. Data: 2011-02-10 10:12:57
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak
    > deska mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Na szybko musiałem kupic panele, do jednego pokoiku
    wpadłem do OBI, wybrałem

    Dąb Kolberg AC4 7mm KRONO ORIGINAL FAMILIY
    36zł 1m2

    na allegro się okazało, że po 22zł można kupic :)

    polozylem, przyszedl dzien, w ktorym musiałem przemyć podłogę.
    Podłogówka chodziła, przetarłem i rano banany się zrobiły
    TANDETA jakich mało, wczesniej mieszkałem w domu z parkietami,
    piękne dębowe parkiety, niestety rysyją się, a czasami w butach trzeba
    wejsc do domu.

    dlatego teraz zdecydowałem się na panele.

    Następne już kupiłem droższe Discovery Classen z fugą, to zupełnie inna
    półka
    panela, zamist 7mm to ma chyba 10 albo 11. nic się nie dzieje po przemyciu.
    cena 59zł/1m2, wczoraj dokupowałem 20m2, juz w lepszej cenie po 49zł.

    Ten Panel naprawdę jest przyzwoity.
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-10 10:22:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > bedzie tak cichy
    > jak deska mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go

    no i dodajmy że lekko zniszczone panel wyglądają jak kupa a lekko uszkodzone
    drewno wygląda jak drewno.