  • 1. Data: 2011-02-10 09:22:09
    Temat: Co się daje na sufit z płyt g-k?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Przyszedł czas na remont i dobiegł końca czas "kasetonów" styropianowych
    przyklejonych na suficie z płyt g-k.
    Co się obecnie daje na taki sufit? Ma być w miarę niedrogo i bez
    obciachu, jak moje kasetony sprzed 17 lat.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-02-10 09:32:55
    Temat: Re: Co się daje na sufit z płyt g-k?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    W dniu 2011-02-10 10:22, Jacek pisze:
> [...]
    > przyklejonych na suficie z płyt g-k.
    > Co się obecnie daje na taki sufit? Ma być w miarę niedrogo i bez
    > obciachu, jak moje kasetony sprzed 17 lat.

    Farba? No bo co innego?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 3. Data: 2011-02-10 09:40:35
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Tu jest problem, bo sufit "pracuje" i pęka na stykach płyt.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-02-10 09:57:53
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    W dniu 2011-02-10 10:40, Jacek pisze:
    > Tu jest problem, bo sufit "pracuje" i pęka na stykach płyt.
    > Jacek

    Hmm, nie znam sie na budowaniu sufitow ale taki (z plyt) uzytkuje i
    wydaje mi sie, ze to kwestia wlasciwego wykonania.. Mi troche peka na
    styku sciana/sufit ale to drobiazg, ktory od czasu do czasu uzupelnie
    gipsem (waskie szczeliny w sumie niespecjalnie przeszkadzajace).
    Nic innego nie zaproponuje bo nic innego mi sie nie podoba (widzialem u
    ludzi polozana na suficioe tapete raufaza (tak to sie chyba nazywa) ale
    dla mnie efekt taki sobie (w porownaniu do gladkiego, rownego sufitu) ).

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-02-10 10:17:15
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Tu jest problem, bo sufit "pracuje" i pęka na stykach płyt.
    > Jacek
    Skoro sufit pracuje, to pewnie został wykonany niezgodnie ze sztuką.
    Podejrzewam, że łączenia płyt są zaszpachlowane tylko zwykłym gipsem.
    Jeśli tak, to należy jeszcze raz porzadnie wykonać spoiny wzmacniając je
    taśmą do spoin. W wypadku starego sufitu położyłbym na całości flizelinę z
    włókna szlanego oraz gładź gipsową. Nie można zapomnieć o taśmach na
    połączeniu ze ścianami.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2011-02-10 11:43:59
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Tu jest problem, bo sufit "pracuje" i pęka na stykach płyt.

    w miejscach pęknięc zaproponował mi wykonawca,( na przyszłosc bo narazie nie
    pęka)
    wykończenia z styropianu, na ploterze cięte

  • 7. Data: 2011-02-10 13:38:30
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-10 10:40, Jacek pisze:
    > Tu jest problem, bo sufit "pracuje" i pęka na stykach płyt.
    > Jacek

    Na styku płyt nie ma prawa pękać - to sobie wisi na jednym stelażu i jak
    pracuje to cała powierzchnia razem, może np pękać ci na styku ściana sufit.

    Pierwsze zobacz jak są położone płyty - cztery płyty nie powinny zbiegać
    się w jednym miejscu i nie mogą być w jednej linii. Zapytaj co Ci dawał
    na łączenia u mnie szło - szpachla, flizelina, szpachla, taśma z włókna
    i szpachla.

    Ta szpachla pierwsza na łączenia była inna niż następne - ale nie
    pamiętam co to było.

    Wg. różnych stron - wystarczy flizelina bądź siatka.
    U mnie wykonawca - znajomy - powiedział, że jak pęknie w ciągu 10 lat to
    przyjedzie i poprawi. Już dwa lata jest ok.

    Ariusz