    Date: Sun, 14 Nov 2021 22:07:04 +0100
    Subject: Re: Prąd na bolcu od uziemienia
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 21:15, Janusz pisze:

    > W którym miejscu? polecie coś o układzie tt gdzie są wymagane 3 druty
    > a autor wyraźnie napisał że ma dwa. O reszcie nawet szkoda dyskutować.

    W starszych przepisach, trzy żyły jeżeli były wymagane to były wymagane
    tylko i wyłącznie w pomieszczeniach mokrych takich jak łazienki i
    kuchnie. W pokojach mogły być budowane instalacje 2-żyłowe, niezależnie
    od tego czy było wymagane w kuchni i łazience zerowanie czy też uziemienie.

    Zerowanie także różnie było wykonywane. W jednych domach były stosowane
    mostki w gniazdkach, a w innych była listwa zerowa przy liczniku i z tej
    listwy "wychodziły" oddzielnie przewód ochronny i zero.

    Poza tym skąd masz pewność, że instalacja była zrobiona zgodnie z
    obowiązującymi wtedy przepisami?

    Moja 35-letnia praktyka zawodowa pozwoliła doświadczyć tego, że w wielu
    domach czy mieszkaniach często w łazienkach i kuchniach nie było żadnej
    ochrony.

    To, że była do tej pory instalacja 2-żyłowa jeszcze o niczym nie
    świadczy i niczego nie przesądza.

    Tak więc nie dorabiaj sobie ideologii do swojego, awanturniczego zachowania.

    > Dopasowałem się do niego, on na moje posty podobnie odpowiada.

    Nie dopasowałeś tylko bezpodstawnie mnie zaatakowałeś w chamski sposób.

    A ja tylko grzecznie zadałem pytania.

    > Skąd to wiesz jak on ma w reszcie instalacji?
    >
    > Skąd wiesz, że sieć zasilająca to nie TT?
    >
    > A jeżeli się okaże, że jest to TT to także będziesz zalecał łączenie
    > bolców z N?

    > Wykonując układ zerowania, nie łączy się bolców z N, ale N wprowadza
    > się najpierw na bolec, a styk N łączy się mostkiem z bolcem. A
    > najlepiej jak przewód N przechodzi w jednym kawałku najpierw poprzez
    > styk bolca, a następnie łączy się ze stykiem N.

    Ty zaś od razu mnie zaatakowałeś w chamski i bezczelny sposób: