  • 1. Data: 2010-05-18 19:55:31
    Temat: Pralka ładwana od góry z prostą obsługą dla osoby niepełnosprawnej.
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    Witam!
    Czy ktoś z Państwa mógłby mi podpowiedzieć jaką pralkę ładowaną od
    góry mógłbym kupić osobie mającej resztkowy stopień wzroku i słuchu?
    W przypadku pralki ładowanej od przodu wystarczyłaby Amica AWSN10DA
    dlaczego?
    1. Można jej ustawić na stałe jeden z programów prania np bawełna 40
    2. Osoba ta wsypuje proszek, wciska przycisk POWER, następnie Start...
    i to w zasadzie wszystko, z powodzeniem do takiego prania codziennego
    jej wystarcza, nie musi przyciskami obniżać prędkości wirowania itp.
    Podswietlany wyświetlacz plus resztki jej wzroku ułatwią jej
    orientację w tym, że pralka działa. Pokrętło ponadto można odpowiednio
    oznaczyć naklejając naklejki czy brajlowskie czy jakieś inne. W każdym
    razie obsługa jest prosta i programator się nie obraca.
    Poszukuję pralki o takich samych zaletach ale ładowanej od góry, Czyli
    najlepiej jedna nastawa pokrętłem, gdzie zawarta jest już temperatura
    i prędkość wirowania najlepiej 800-1000 następnie tylko przycisk
    START...
    Jarek

  • 2. Data: 2010-05-19 11:48:50
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Trochę inaczej:
    Były modele (przychodzą mi na myśl Bosch / Siemens) z panelem sterującym na froncie,
    nie z tyłu pralki.
    Szerokość pralek była po 45 cm.

    -----

  • 3. Data: 2010-05-19 17:29:00
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    On Wed, 19 May 2010 13:48:50 +0200, ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
    napisał(a):

    >Trochę inaczej:
    >Były modele (przychodzą mi na myśl Bosch / Siemens) z panelem sterującym na froncie,
    nie z tyłu pralki.
    >Szerokość pralek była po 45 cm.
    Umiejsciwoeinie Paneli nie ma znaczenia. Chyba wybiore jakiegoś
    whirpoola Poczytam jeszczse instrukcje

    Jarek

  • 4. Data: 2010-05-22 05:41:14
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > najlepiej jedna nastawa pokrętłem, gdzie zawarta jest już temperatura
    > i prędkość wirowania najlepiej 800-1000 następnie tylko przycisk

    Nie znam obecnych modeli, ale spojrz na oferte Electroluxa.
    Kiedy kupowalem pralke, chcialem miec taka z 3 pokretlami, przyciskami,
    wyswietlaczami, mnostwem opcji. Ale jakos tak w ostatnim momencie
    wybralem inny model - z opisow wynikalo ze ma zaawansowane opcje, no
    ogolnie super. Wnosza pralke i... jedno pokretlo, piec przyciskow, kilka
    diod LED.
    Z perspektywy czasu jednak chwale (a moze chwale, bo mam?). To co moze
    sie przydac tej osobie:
    - nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram
    "bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
    - programy mozna zapamietac - w lewo kilka pozycji, w prawo kilka
    - pozycja "gorna" wylacza pralke, wszystko gasnie
    - ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl
    roznicy przy nastawach co 100
    - ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia
    - gora bebna i klapki z tworzywa - nie strzelaja przy otwieraniu, nie
    zacinaja sie (mialem metalowe - roznie bywalo)
    - 5 przyciskow, kilka LED

    Pralka dziala od 7 lat, przezyla przeprowadzke, prala sterty ubran dla 2
    malych dzieci. Obsluguje ja czasem babcia - o ile pyta jak wlaczyc film
    DVD, to o pralke wcale.

    Model to EWT1011 - juz nie jest produkowana, ale moze electrolux (i
    inni) maja takie nieskomplikowane modele w ofercie.

    Siostra miala pralke na "W" - po kilku zniszczonych spodniach i
    koszulach kupila inna. Mozna bylo trafic na opisy o takim zachowaniu,
    ale nie wierzylismy przy zakupie, ze takie cos moze robic pralka znanego
    producenta.

    AA

  • 5. Data: 2010-05-22 22:18:53
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    On Sat, 22 May 2010 07:41:14 +0200, AA <...@...pl> napisał(a):

    >- nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram
    >"bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
    Właśnie przeglądąłem ofertę również Elektroluxa, dość ciekawe
    rozwiązania i co najwazniejsze - maną nowy dozownik na detergenty.
    dziekuję za rade. Jednak zamias W... wybiorę Elektrolux, Mam jeszcze
    pytanie, czy nastawy z poprzedniego prania sa zapamiętane np gdy
    ustawi się program bawełna 30 i się zwiększy temperaturę na 40 to
    będzie to zapamiętane? Przeglądalem instrukcje obsługi... myśle, że ta
    osoba sobie poradzi, diody LED jeszcze widzi...
    Jarek

  • 6. Data: 2010-05-25 07:51:56
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    | - ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl roznicy przy
    nastawach co 100

    Ja zauważam ;-)
    Ale i tak moja pralka "W..." coś kombinuje automatyką, czyli uwzględnia i nastawę
    obrotów i aktualny program (np. przy nastawieniu
    pokrętła na 1100 obr./min, to przy syntetykach odwiruje i tak tylko 900 obr-/min.
    choć takiej nastawy w ogóle nie ma na pokrętle).

    | - ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia

    To BARDZO cenna funkcja, moj już 14-letni "W..." niestety nie ma, a dość często
    zdarza mi się coś dokładać już po rozpoczęciu cyklu
    :-((