eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej. › Re: Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
  • Data: 2018-12-10 09:20:16
    Temat: Re: Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-07 o 22:18, JDX pisze:
    > On 2018-12-07 21:57, yabba wrote:
    > [...]
    > Gładź i nowa farba na ściany, wymiana gniazdek i włączników na nowe,
    > wymiana drzwi, wymiana podłóg, w łazience wymiana umywalki i baterii.

    > Wyjaśnili - w kuchni trzeba wymienić gniazda i podłączyć PEN do bolca, a
    > od bolca wykonać mostek do styku N w gnieździe, co AFAIK jest ,,zgodne ze
    > sztuką". Ale mnie bardziej interesuje podstawa prawna.

    Normy sprzed 1994r., które obowiązywały w czasie, kiedy ta instalacja
    była budowana.

    Biorąc na zdrowy rozsądek, przy takim remoncie jak opisujesz, warto
    wymienić instalację na 3-przewodową, zwłaszcza jak przewody są aluminiowe.

    Jeżeli są przewody miedziane w dobrym stanie to wystarczy dołożyć
    dodatkową żyłę ochronną - to nie są duże koszty.

    Także warto wymienić rury wodne i kanalizacyjne na plastikowe.

    Po takim remoncie jak opisujesz, siostra nie szybko będzie chciała robić
    kolejny remont, a wymieniając przewody i rury ma spokój prawdopodobnie
    do końca życia.