eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt) › Re: Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
    Date: Wed, 16 Jun 2010 19:46:00 +0200

    g-jaro pisze:
    > Dobry,
    >
    > Przyszła i na mnie pora zadać pytanie. Sytuacja:
    >
    > -dom nieocieplony (20 lat), fundament również nieocieplony
    > -ocieplenie będzie realizowane styropianem frezowanym 15 cm i tynkowane
    > tynkiem silikonowym, a w części cokołowej (czy raczej przygruntowej bo nie
    > będzie cokołu jako takiego) tynkiem mozaikowym.
    >
    > I teraz - część znajomych oraz ekipa ocieplająca sugeruje okopanie domu na ok
    > 30 cm i rozpoczęcie ocieplenia na tej głębokości (tym docelowym styropianem 15
    > cm) bez listwy startowej (no dobra ekipa nie sugeruje - ekipa już tak robi :)
> [...]

    Tak to powinno wyglądać (np.)
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/7469a78f57d
    523ecbcf727168d901607_435x307.jpg
    przynajmniej wtedy, gdy budujesz od początku. Docieplenie wykonuje się
    XPS-em i przykrywa folią kubełkową. Ocieplenie fundamentu jest cieńsze
    niż ściany - pod styropianem daje się kapinos. Podciągania kapilarnego
    nie ma bo masz na ścianie izolację przeciwwilgociową.

    Rozumiem, że ty nie chcesz docieplać fundamentów??

    M.