    From: Czarek <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.
    Date: Tue, 08 Jun 2010 17:56:28 +0200

    WS wrote:
    > Jak to "nic"? Mam rozumiec, ze odkrecone masz zawory cieplej i zimnej
    > wody - cyrkulacja dziala - wodomierze wskazuja zuzycie, a po
    > zakreceniu tylko zaworu zimnej cyrkulacja sie wylacza?

    Zimną wodę wyłączmy z tego równania. Nie ma jeszcze żadnych odbiorników,
    więc zimna z ciepłą nie ma prawa się nigdzie mieszać. :)

    > BTW jesli ta roznica to 0.3m3 przy przeplywie rzedu 2.5m3, to daje
    > jakies 12% roznicy...
    > za http://huby.seo.pl/09_woda/95_liczniki_kradzieze.htm blad
    > wodomierza moze byc nawet rzedu 10%, wiec pewnie nic nie poradzisz
    > (zainstalowac lepszej klasy?)

    Tyle że błąd rzędu 10% na wodomierzu daje mi w efekcie stratę równą
    faktycznemu zużyciu w praktyce... czyli w praktyce błąd jest rzędu 100%.

    > albo zmienic instalacje jesli sie da, zeby byl tylko jeden wodomierz
    > zuzytej cieplej wody, ale wtedy poza cyrkulacja bedzie cale mieszkanie
    > (odplyw cyrkulacji przed wodomierzem) - zalezy jak daleko od niego do
    > kranow...

    W tym problem że w drugiej łazience daleko...

    Pozdrawiam

    Czarek