    From: pieszy <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Date: Wed, 7 Dec 2016 19:55:21 +0100

    W dniu 07.12.2016 o 15:24, quent pisze:

    > Jakie przewody... są bezprzewodowe transmitery HDMI.
    > OK 400zł coś powinieneś znaleźć.

    Jakiś rok temu szukałem właśnie takiego rozwiązania. Okazało się, że
    nie było wtedy na polskim rynku urządzenia które pozwoliłoby przesłać
    sygnał full HD bezprzewodowo. Są takie rozwiązania ale projektor musi
    wspierać technologię. Ja kupiłem Optime i był problem. Pentagram coś
    takiego miał. Dwa pudełka jedno wtykasz w źródło obrazu drugie w
    odbiornik. I okazało się, że jest nie dokupienia w Polsce.
    Skończyło się puszczeniem 20m kabla HDMI.
    A jeżeli chodzi o autora wątku. Jak budowałem dom to HDMI dopiero
    raczkowało i nawet do głowy mi nie przyszło ciągnąć taką instalacje.
    Natomiast mam puszczoną skrętkę kat 6. Mogłem dać konwerter hdmi na
    skrętkę i z powrotem. Koszt jednak był wyższy niż 20m kabla. Dlatego
    uważam, że najlepsze rozwiązanie to właśnie kanał teletechniczny. Teraz
    tak puszczam jako kanał wykorzystuję niewykorzystany kanał wentylacyjny.
    Wszystko spotyka i krosuje się na stryszku.
    Jeżeli chodzi o dźwięk to zgadzam się, że puszczanie tego przez
    projektor nie ma sensu. Jeżeli chcemy mieć jakość jak w projektorze to
    tak samo dobrze można to puścić na głośniki po bluethoot. Jak chcemy
    mieć dobrze to grube kable miedziane od lokalizacji wzmacniacza do
    lokalizacji głośników.

    Pieszy.