    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projektor ciag dalszy.
    <pftng2$7a7$1@dont-email.me> <pftot2$7jp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <pftovl$fc0$1@dont-email.me> <pftppk$87f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Date: Thu, 14 Jun 2018 21:24:57 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 15:15 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > czytanie się u mnie popsuło:)
    > na 10 metrach żadnych zakłóceń nie ma prawa być. Sam uzywałem 15 czy 20m
    > kabli i to nie z górnej półki i było ok.

    Przy 15m i powyżej może być różnie. Ja już przy 10m daję wzmacniacz hdmi -
    wielokrotnie mi się zdarzyło, że na kilkanaście wpinanych laptopów kilka
    modeli nie działało poprawnie w najwyższej rozdzielczości - efekt był
    taki, że projektor "migał" lub pojawiały się na obrazie poziomie czarne,
    cienkie linie. Wynikało to chyba z tego, że poziom sygnału cyfrowego na
    końcu długiego kabla był na pograniczu (lub poniżej) progu i elektronika
    projektora głupiała. Efekt się potęgował jak "niepewny" laptop pracował na
    zasilaniu bateryjnym lub w trybie eco.

    Przy intensywnym korzystaniu z projektora (sale konferencyjne,
    szkoleniowe) - gdy kolejne laptopy są wpinane klika razy dziennie - nawet
    najlepsze kable wytrzymują 2-3 miesiące. Zazwyczaj robię instalację tak,
    że długi kabel projektora kończy się w blacie gniazdem hdmi (lub beczką na
    kablu) i do niego wpinamy wymienny, dobrej jakości 2-3m kabel, który jest
    wymieniany jak każda część eksploatacyjna.

    TG