  • 11. Data: 2014-11-08 23:16:24
    Temat: Re: Prywatny wodociąg/kanalizacja w drodze gminnej.
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Scenariusz z grubsza opisalem.opiszę jeszcze raz.
    Pojedynczy obywatel(lub grupa)prosi dostawcę medium o podlączenie.Wlasciciel-np
    wodociągi-mówia,że i owszem,ale nie mają kasy.(inwestycja chwilowo nieoplacalna,itp
    ).
    Jak se obywatel chce,to niech se sam zrobi,oni doradzą i poblogoslawią.Obywatel
    robi,oni odbierają,puszczają wodę.Pelny legal.Obywatel ma wodę,oni zbyt na nią i
    kawalek infrastruktury gratis.
    Tak w polsce funkcjonowala energetyka i telekomunikacja,teraz gazo-i
    wodociągi.Tudzież drobne inwestycje lokalne,jak np niektóre drogi.

    Jakie podatki,od czego? Na takie cóś chyba nawet paragrafu nie ma.Póki co.
    Dobrze byloby,gdyby jakiś fachowiec (samorządowiec)sie wypowiedzial.
    Pozdro dolniak

  • 12. Data: 2014-11-10 11:00:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-08 o 17:30, nadir pisze:

    > Wszystko jest zależne od podpisanej umowy dostawcą, bo odgórnego nakazu
    > w przepisach nie doczytałem się.

    Skoro to jets gazociąg - to właścicielem jego będzie zakład gazowniczy.
    Ergo - brak jakichkolwiek roszczeń do niego ze strony inwestora.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2014-11-10 11:11:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-08 o 23:16, dolniak pisze:
> [...]
    robi,oni odbierają,puszczają wodę.Pelny legal.Obywatel ma wodę,oni zbyt na nią i

    Tu poprawka. u nas jest tak, że w warunkach jest napisany obowiązek
    przekazania na rzecz gminy tego wodociągu po wybudowaniu. Ale bez
    terminów i sankcji, więc inwestorzy mają to w d...

    > Tak w polsce funkcjonowala energetyka i telekomunikacja,teraz gazo-i
    wodociągi.Tudzież drobne inwestycje lokalne,jak np niektóre drogi.

    > Jakie podatki,od czego? Na takie cóś chyba nawet paragrafu nie ma.

    Oczywiście że jest.
    Art. 40 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z
    2007 r., nr 19, poz. 115 ze zmianami)
    "5. Opłatę za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w ust. 2 pkt
    2, ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni pasa
    drogowego za-jętej przez rzut poziomy urządzenia i stawki opłaty za
    zajęcie 1 m2 pasa drogo-wego pobieranej za każdy rok umieszczenia
    urządzenia w pasie drogowym, przy czym za umieszczenie urządzenia w
    pasie drogowym lub na drogowym obiekcie inżynierskim przez okres krótszy
    niż rok opłata obliczana jest proporcjonalnie do liczby dni umieszczenia
    urządzenia w pasie drogowym lub na drogowym obiekcie inżynierskim.
    "8. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze
    uchwały, ustala dla dróg, których zarządcą jest jednostka samorządu
    terytorialnego, wysokość stawek opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego, z
    tym że stawki opłaty, o których mowa w ust. 4 i 6, nie mogą przekroczyć
    10 zł za jeden dzień zajmowania pasa drogowego, a stawka opłaty, o
    której mowa w ust. 5, nie może przekroczyć 200 zł."

    --
    Pete

  • 14. Data: 2014-11-10 14:30:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-10 o 11:00, Pete pisze:

    > Skoro to jets gazociąg - to właścicielem jego będzie zakład gazowniczy.
    > Ergo - brak jakichkolwiek roszczeń do niego ze strony inwestora.

    Ale jeżeli finansujesz nitkę gazociągu, to warunki jego przekazania
    przedsiębiorstwu dostarczającemu gaz wcześniej negocjuje się. Po
    przekazaniu, to już nie Twój gazociąg to wiec i o żadnej refundacji nie
    ma mowy.

  • 15. Data: 2014-11-10 17:15:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 14:30, nadir pisze:

> [...]
    > przedsiębiorstwu dostarczającemu gaz wcześniej negocjuje się. Po
    > przekazaniu, to już nie Twój gazociąg to wiec i o żadnej refundacji nie

    Wiesz jak wyglądają negocjacje?
    'Koszt budowy gazociągu do Pana nieruchomości, to 60tys PLN. Jest to dla
    nas nieopłacalne. Jeśli che pan koniecznie gaz, to się Pan dołoży 40%. A
    jak nie, to dziękujemy.'

    To nie telekomunikacja, że muszą założyć przyłącze.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2014-11-10 18:44:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-10 o 17:15, Pete pisze:

    > Wiesz jak wyglądają negocjacje?
    Wiem, bo pogoniłem z mojej działki/drogi EWE, to taki nasz lokalny
    dostawca gazu.

    > 'Koszt budowy gazociągu do Pana nieruchomości, to 60tys PLN. Jest to dla
    > nas nieopłacalne. Jeśli che pan koniecznie gaz, to się Pan dołoży 40%. A
    > jak nie, to dziękujemy.'
    I pies ich jebał, za dwa lata sami przyjdą, a wtedy już nikt gazu nie
    będzie chciał. Pompy ciepła coraz tańsze, wykopki pod nie już też, poza
    tym w mojej okolicy dużo drewna i ani ja ani kilku sąsiadów za brakiem
    gazu nie płakało.

    > To nie telekomunikacja, że muszą założyć przyłącze.
    A telekomunikacja to niby musi?
    Bo mi na przykład odmówili podłączenia telefonu i internetu w jednej z
    lokalizacji.

  • 17. Data: 2014-11-10 18:49:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 18:44, nadir pisze:

> [...]
    > będzie chciał. Pompy ciepła coraz tańsze, wykopki pod nie już też, poza
    > tym w mojej okolicy dużo drewna i ani ja ani kilku sąsiadów za brakiem

    U mnie albo gaz albo węgiel. PC tylko głębinowa, więc koszt masakryczny.

    > A telekomunikacja to niby musi?

    Dawna TP S.A. czyli Orange stacjonarna - telefon musi.

    > Bo mi na przykład odmówili podłączenia telefonu i internetu w jednej z
    > lokalizacji.

    Jak nie są w stanie, to afair płacą miesięczną opłatę karną
    potencjalnemu abonentowi.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2014-11-10 20:28:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    A czy telefon na pewno jeszcze jest tzw. usługą powszechną?

  • 19. Data: 2014-11-10 20:32:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 20:28, Kris pisze:
    > A czy telefon na pewno jeszcze jest tzw. usługą powszechną?

    A coś się zmieniło?

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-11-10 20:38:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-10 o 18:49, Pete pisze:

    > Dawna TP S.A. czyli Orange stacjonarna - telefon musi.

    > Jak nie są w stanie, to afair płacą miesięczną opłatę karną
    > potencjalnemu abonentowi.
    Stare dzieje teraz już nikt nic nie musi.
    http://www.cik.uke.gov.pl/najczesciej-zadawane-pytan
    ia/telefon-stacjonarny/114-usuga-powszechna