    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przebicia prądu w ścianie
    Date: Thu, 17 Dec 2009 11:34:01 +0100

    Użytkownik "Karol" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hgcvhq$48$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "slonko" <s...@b...spamu.com> napisał w wiadomości grup

    > Rzeczywiście, szczypanie jest nie wtedy, kiedy dotykam płyty
    > kartonowo-gipsowej, tylko przetarcia pod którym widać metal ceownika jaki
    > jest w tej konstrukcji.

    No to masz robotę :(

    > Różnicówkę mam oryginalną i w bezpiecznikach nic nie zmieniałem. Zdarza
    > się, że wybija ją (bardzo rzadko) podczas gaszenia światła w kuchni
    > (pomieszczenie obok, ale inna ściana). Elektryk powiedział, że mam czułe
    > różnicówki starego typu i one czasem tak wyskakują właśnie przy gaszeniu
    > żarówek halogenowych.

    To też ciekawe gdzie ten prąd upływa że w czasei wyłączania wywala. Jak fś
    filtry RLC przy właczaniu im się zdarza wywalić różnicówkę

    > Neonówką sprawdzę dziś wieczorem.
    >
    > Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    > wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

    Teraz jest małe bo byłes dobrze izolowany, Bedzie mokro albo dotkniesz
    czegoś uziemionego i może być niewesoło. Róznicówka nie jest lekiem na całe
    zło.
    Dotykanei tego świadomie uchem no nie jest zbyt rozsądne.

    A może dobrze by było zrobić uziemienie tego stelarzu nidy żeby nie było tak
    że przez tak długi czas pozostaje pod napięciem

    Pozdrawiam
    Bartek