eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni? › Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
  • Data: 2019-08-06 20:55:56
    Temat: Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 6 Aug 2019 10:14:40 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Bez urazy ale to takie gadanie :)
    > Ja u siebie tez kominka nie wlaczalem, bo wyburzylem go dobre 8 lat temu ;)

    Ale moi rodzice 4 lata temu byli święcie przekonani, że kominkiem będą
    grzać do końca życia, bo tanio, bo fajnie klimatycznie. :P Do tego stopnia
    że jak 4 lata temu dom uzbrajali, to nie zrobili żadnego systemu CO, bo po
    co. Dlatego między innymi zostani skazani na grzanie klimą, choć już wtedy
    im chciałem kasę dać na zrobienie rur w podłodze. Ale oczywiście wiedzieli
    lepiej... No ale dobrze że się oświecili tym klimatyzatorem, szkoda że
    reszta wsi dalej pali mokrym drewnem dzień wcześniej wyszabrowanym z
    pobliskiego lasu...

    > Tak wiec wracajac do tematu. Czy ten znajomy ma sciany dobrze
    > zaizolowane? Jak tak to czym by nie grzal bedzie dobrze.

    Nie prawda, im lepiej zaizolowany dom tym mniejszy komfort cieplny, tym
    więcej problemów będą sprawiać paliwa stałe i tym więcej będzie strat na
    paliwie. Jednak większość zwolenników paliw stałych to skutecznie ignoruje.

    > Jak nie to czym
    > by nie grzal to jakies tam efekty bedzie mial. Bo albo zagrzeje ale
    > drogo i bez grzyba, albo zagrzeje tanio i komfortowo ale sciany moga
    > plesniec bo IR skore nagrzeje ale juz katy scian nie a juz za szafami
    > wogole nie.

    Bez urazy, ale to takie gadanie. Za brak grzyba nie odpowiada grzanie,
    tylko względnie skuteczna wentylacja. To że IR nie będzie grzać w kątach
    nie znaczy że rósł będzie tam grzyb i pleśnie.

    --
    Pozdor
    Myjk