    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Pytanie o fotowoltanike
    Date: Wed, 12 Dec 2018 20:04:41 +0100

    Pan Bolko napisał:

    > Ale ty mówisz teraz o stałej słonecznej?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Sta%C5%82a_s%C5%82onec
    zna

    Mówię o stałej słonecznej po przejściu przez atmosferę.

    > I dla ziemi to jest 1300wat/m2 mierzone prostopadle do promieni
    > słonecznych

    Ale to jest stała dla orbity ziemskiej.

    Jak już wspomniałem, chłopu potrafią się pewne rzeczy pop@#$lić.

    > a kto tak twierdzi?

    Na przykład ja.

    > bo chętnie posłuchałbym kontrargumentów kogoś kto się zna na rzeczy

    Jeśli o mnie chodzi, to proszę nie liczyć na "kontr". Na to trzeba
    sobie zasłużyć.

    Jarek

    PS
    Pan profesor zdaje się jako specjalizację podaje "fizyk atmosfery".

    --
    A niedawno w zeszły wtorek koło drugiej w nocy
    W pralce wieloczynnościowej ojciec nogi moczył