  • 1. Data: 2018-12-12 17:43:04
    Temat: Pytanie o fotowoltanike
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Krótkie pytanie:
    Ile wyciągacie kW z jednego m2 panelu?

  • 2. Data: 2018-12-12 17:47:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W chuja tniesz czy o droge pytasz? Ze wszystkich statystyk wychodzi ze mniej wiecej
    tyle kilowatogodzin rocznie sie uzyskuje ile instalacja ma w watach. Przelicz sobie
    waty na metry kwadratowe i nie zawracaj dupy, prosze.

  • 3. Data: 2018-12-12 18:43:52
    Temat: Re: Pytanie o fotowoltanike
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 17:47:07 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    tyle kilowatogodzin rocznie sie uzyskuje ile instalacja ma w watach. Przelicz sobie
    waty na metry kwadratowe i nie zawracaj dupy, prosze.

    no własnie chce zawrócić głowę znaczy dupę
    bo dzisiaj ciekawy film oglądałem i chce coś zrozumieć

  • 4. Data: 2018-12-12 18:53:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na filmie na rozbiegowce bylo scisle tajne i nie mozesz napisac o czym byl.

  • 5. Data: 2018-12-12 19:14:08
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 18:53:05 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A na filmie na rozbiegowce bylo scisle tajne i nie mozesz napisac o czym byl.

    nie chciałem uprzedzać faktów

    https://youtu.be/PexDbIvDVy0?t=1308

    generalnie wg pana profesora do ziemi dochodzi 160 watów/m2
    sprawność wg internetów to ok 25%
    wiec mamy 40watów/m2
    a jak czytam wątki to tu wszyscy w kW podają dane
    i albo to jest jak z tymi kotłami co niby mają 110% sprawności
    albo ja czegoś nie rozumiem

  • 6. Data: 2018-12-12 19:19:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa tutaj tacy co maja i to co wyprodukuja rejestrowane jest na jakiejs stronie. Sporo
    tam instalacji i nje trzeba orla ze statystyki ze w kazdej wychodzi mniej wiecej tyle
    kilowatogodzin co moc paneli w watach. Co jeszcze chcesz wiedziec i po co i o czym
    chcesz dyskutowac? Uzysk ze strony to fakt a nie jakies pierdolenie na filmie w
    necie. Spytaj o adres strony o ktorej napisalem, poczytaj i bedziesz wiedzial bez
    jalowych dyskusji.

  • 7. Data: 2018-12-12 19:31:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 10:14:08 -0800 (PST), Bolko

    > a jak czytam wątki to tu wszyscy w kW podają dane

    W kW "podają" moc, a w kWh ilość energii. Nie pamiętam aby tu ktoś podawał
    uzysk z m2 i to w kWh, a właśnie z kWp i to było w kWh ew. MWh na rok. Z
    tego co ja obserwuję na 1kWp przypada średnio 800kWh rocznie.

    Panel 300W ma około 1,7m2 czyli mniej więcej się zgadza. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-12-12 19:37:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bolko napisał:

    > nie chciałem uprzedzać faktów
    >
    > https://youtu.be/PexDbIvDVy0?t=1308
    >
    > generalnie wg pana profesora do ziemi dochodzi 160 watów/m2
    > sprawność wg internetów to ok 25% wiec mamy 40watów/m2

    Może według pana profesora. Według oficjalnej nauki i pomiarów
    jest to 1kW na metr kwadratowy powierzchni prostopadłej do promieni
    słonecznych. Według dokładnych pomiarów in situ nigdy nie jest to
    okrągły kilowat, ale w laboratoriach pomiarowych ogniw fotowoltaiki
    stosuje się kalibrowane źródła światła o takiej dokładnie gęstości
    mocy.

    Moje internety raczej piszą o sprawnościach kilkunastoprocentowch,
    dobijających do dwudziestu. Jak jeden gościu w Sydney zrobił przed
    laty 25%, to była sensacja.

    > a jak czytam wątki to tu wszyscy w kW podają dane i albo to jest
    > jak z tymi kotłami co niby mają 110% sprawności albo ja czegoś
    > nie rozumiem

    Jak ja czytam, to widzę, że piszą o kW, nie pisząc o powierzchni.
    Ale ponieważ rozmiary panela (na szczęście) jakoś się unormowały,
    wszyscy produkują 100x140cm, więc jeśli piszą o mocy np. 260 W
    (co dość typowe), to spraność wynosi 18-19%. Też typowe i wszystko
    się zgadza.

    Jarek

    PS
    Profesorowie bywają różni, ale ten akurat powszechnie znany jest
    z tego, że został obdarowny ponadprzeciętną fantazją.

    --
    Kiedyś znowuż wymieniony Poszepszyński Jacek
    Użył grabi ogrodniczych zamiast wykałaczek

  • 9. Data: 2018-12-12 19:41:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 19:31:43 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > uzysk z m2 i to w kWh, a właśnie z kWp i to było w kWh ew. MWh na rok. Z
    > tego co ja obserwuję na 1kWp przypada średnio 800kWh rocznie.

    co to jest kWp bo w google wyskakuje mi komendy wojewódzkie policji ")

    > Panel 300W ma około 1,7m2 czyli mniej więcej się zgadza. :P

    a to już uwzlędnia sprawność na poziomie 25% ?

  • 10. Data: 2018-12-12 19:47:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bolko napisał:

    > co to jest kWp bo w google wyskakuje mi komendy wojewódzkie policji ")

    To są właśnie kilowaty uzyskane w labie przy oświetleniu kalibrowaną
    lampą o kilowatowym struminiu ("p" jest skrótem od "peak"). Ostatnio
    są to ksenonowe lampy błyskowe, kiedyś były halogenowe.

    --
    Jarek