  • 31. Data: 2018-12-12 21:39:38
    Temat: Re: Pytanie o fotowoltanike
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > I widziales te prezentacje gdzie bylo o tych 161W?

    Ja naprawdę znam gościa dobrze, wiem czego się po nim spodziewać.

    > Bo to co sobie tam prelegent gadal zignorowalem

    No więc właśnie. Lepiej pogadać z żywymi ludźmi, którzy może nie
    są profesorami, ale przynajmniej chcą się czegoś dowiedzieć.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2018-12-12 21:39:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 14:13:47 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    na biegunie południowym, drugi na północnym a dwa na równiku. Wtedy zapewne srednio
    dostaniesz z nich 160W/m2

    > kliknąłem i obejrząłem 4 sekundy o tym jak mu wysżło 160W

    Ale na prezentacji bylo 161W pochloniete przez ziemie. A nie to co do niej dociera.

    Co tam se gadal to nie wiem, nie chcialo mi sie suhafeg zakladac :)

    > eee? wez to rozwin
    > .

    No, napisales ze moze by wyszlo jakby dwa panele byly na rowniku (2x1000W) i dwa na
    biegunach, po jednym na kazdym (ekstremalnie 2x0W). Czyli nawet jakby liczyc bardzo
    niekorzystnie to nijak nie wychodzi 160W, minimum jakie w takiej konfiguracji by bylo
    to 250W.
    Co i tak jest od czapy ale juz mniejsza o to...

  • 33. Data: 2018-12-12 21:42:23
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 14:39:39 UTC-6 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ja naprawdę znam gościa dobrze, wiem czego się po nim spodziewać.

    Unikasz odpowiedzi na proste pytanie.
    Czy prezentacje (obrazek) widziales?

    > No więc właśnie. Lepiej pogadać z żywymi ludźmi, którzy może nie
    > są profesorami, ale przynajmniej chcą się czegoś dowiedzieć.

    Co to ma do tematu?
    Przypominam, temat to 160W niby docierajace do ziemi.

  • 34. Data: 2018-12-12 22:20:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Unikasz odpowiedzi na proste pytanie.
    > Czy prezentacje (obrazek) widziales?

    Tak.

    > Co to ma do tematu?

    Dowiadywanie się? Najlepiej zacząć od zadania pytania (jest w temacie).

    > Przypominam, temat to 160W niby docierajace do ziemi.

    Potrafię wyjaśnić to lepiej od Malinowskiego. Nawet bez użycia obrazków.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2018-12-12 22:44:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie bezposrednio do Ciebie. Pogodze Was. Co byscie nie pisali to ni chuja sie jeszcze
    nie oplaca. Chyba ze trzy letnie uzywki w ktorych wat wychodzi ponizej zlotowki. I im
    bardziej jest ponizej tym bardziej sie oplaca. Reszta czyli bieguny, profesory, stale
    sloneczne itp zbedne informacje nie maja zadnego znaczenia.

  • 36. Data: 2018-12-12 23:10:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 19:14:09 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > generalnie wg pana profesora do ziemi dochodzi 160 watów/m2
    > sprawność wg internetów to ok 25%
    > wiec mamy 40watów/m2
    > a jak czytam wątki to tu wszyscy w kW podają dane
    > i albo to jest jak z tymi kotłami co niby mają 110% sprawności
    > albo ja czegoś nie rozumiem

    Może jemu się rozchodzi tylko o promieniowanie podczerwone a nie
    o całe widmo. Ciul wie ile jest podczerwieni procentowo w strumieniu,
    nie chce mi sie szukać. Generalnie fotowoltaika łyka zdaje się ultrafiolet
    i widzialne, panele do grzania wody łykają chyba wszystko ale nie jestem pewien.

    L.

  • 37. Data: 2018-12-12 23:28:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ciul wie ile jest podczerwieni procentowo w strumieniu, nie chce
    > mi sie szukać.

    56% (za komplement oczywiście dziękuję).

    > Generalnie fotowoltaika łyka zdaje się ultrafiolet i widzialne,

    Tu jest ten problem ze sprawnością ogniw. Można zrobić takie, co łykną
    wszystko od czerwonego w górę (częstotliwości). Ale sporo energii
    zielonego fotonu się wtedy zmarnuje, bo foton może zrobić najwyżej
    jeden elektron, zawsze o takiej samej energii. Sprwaność nigdy więc
    nie zbliży się nawet do stu procent. Można też zwiększyć przerwę
    energetyczną i robić mocniejsze elektrony. Ale wtedy czerwony foton,
    choćby się skręcił, elektronu nie wybije. Tym razem marnuje się część
    widma. Tak czy inaczej, dupa z tyłu. I jakby się nie starać, to
    sprawność nie przekroczy jakichś trzycziestu procent. W teorii.

    > panele do grzania wody łykają chyba wszystko ale nie jestem pewien.

    O ile im nie odbije, wtedy mniej.

    Jarek

    --
    Witam serdećnie i pozdrawiam was ciule.