  • 21. Data: 2018-12-12 20:41:01
    Temat: Re: Pytanie o fotowoltanike
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 11:27:40 -0800 (PST), Bolko

    > coś źle licze?

    Czy dobrze czy źle, to i tak konwencjonalnych elektrowni nie wyeliminujesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-12-12 20:45:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 11:26:01 -0800 (PST), Budyń

    > dochodzi 1kw/m2.

    Że jak?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-12-12 20:46:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 10:57:49 -0800 (PST), s...@g...com

    > Zenek, poczucie humoru ci sie poprawia. Usmiechlem sie dzis przez ciebie :)

    Sugerujesz wypuścić go z kibla? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-12-12 20:47:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 11:39:13 -0800 (PST), s...@g...com

    > Jak zwykle nikt w watku nawet nie klinal w linka.

    Nikt też nie zjechał ałtora za chodzenie do pizzerni. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-12-12 20:54:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > pan profesor nieco bredzi - jego koncepcja wygląda na taką ze jeden panel
    > masz na biegunie południowym, drugi na północnym a dwa na równiku.

    Czasem zadaję takie pytanie: w którym miejscu w dniu 21 czerwca na jedem
    metr kwadratowy płaskiej powierzchni Ziemi przypada najwięcej energii
    słonecznej? Ludzie zazwyczj kombinują najpierw coś z równikiem, potem
    dochodzą do wniosku, że równik to może w pierwszym dniu wiosny i jesieni,
    a pierwszy dzień lata, to chyba na zwrotniku. Gdy im się powie w końcu
    jaka jest prawda, czyli że na biegunie północnym, przeważnie krzyczą, że
    to przecież oczywiste, sami by na to wpadli gdyby dłużej pomyśleli.

    Otóż guzik prawda. Wcale by nie wpadli i nie jest to oczywiste. Wszystko
    wynika z konkretnego nachylenia osi ziemskiej do orbity. Gdyby było ono
    nieco inne, ten "paradoks" by nie wystąpił. Występuje in zresztą bardzo
    krótku, kilka dni przed i po przesileniu letnim. Żeby to wiedzieć, trzeba
    dokonać dość złożonych obliczeń.

    Jarek

    PS
    Wśród fizyków atmosfery są tacy, co wiedzą wszystko od razu, bez zbędnego
    liczenia. A nawet tacy, którzy w ogóle brzydzą się wszelkiej matematyki.

    --
    "Pan Marcin plecie androny!"
    "Z czego plecie? Ano -- z łyka."

  • 26. Data: 2018-12-12 21:13:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 20:39:14 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    biegunie południowym, drugi na północnym a dwa na równiku. Wtedy zapewne srednio
    dostaniesz z nich 160W/m2

    > Jak zwykle nikt w watku nawet nie klinal w linka.

    kliknąłem i obejrząłem 4 sekundy o tym jak mu wysżło 160W

    > Drogi Bydyniu, 2x0+2x1000/4 daje 250

    eee? wez to rozwin
    .

    ale zresztą moze tak:
    roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej w Polsce to cos pod 100TWh
    Jesli z 1kWp zainstalowanego dostajemy 1MWh to potrzebujemy 100 000 000MW w panelach
    czyli jakies 100 000 000/ 20% (sprawnosc)=500km2 paneli i 2x wiecej terenu na to
    (odstepy miedzy rzędami paneli) czyli 1000km2. Czyli taki jeden powiat :)

    b.

  • 27. Data: 2018-12-12 21:15:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Jak zwykle nikt w watku nawet nie klinal w linka.

    W tym dynamicznie rozwijającym się wątku, poza inicjatorem
    i nami dwoma, zaistniały jeszcze dwie inne osoby. Klinnąłem,
    a rónież napisałem kilka ciepłych słów na temat osoby prelegenta.
    Gdyby nawet założyć, że inni nie zrobili nic w tym kierunku
    (co może być krzywdzące), to jednak 50% to nie jest nikt, ani
    nawet większość.

    Jarek

    --
    Przeszło pięćdziesiąt procent społeczeństaw nie wie o tym, że
    stanowią większość.

  • 28. Data: 2018-12-12 21:18:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 20:45:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 12 Dec 2018 11:26:01 -0800 (PST), Budyń

    > Że jak?

    a młodego technika nie czytał?
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/solar/kolekt
    or2.html
    gdzies tam we wzorze jest błąd ale całosc w stosunku do dzisijszej wiedzy z portali
    instalatora - całkiem zacna

    b.

  • 29. Data: 2018-12-12 21:33:22
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 14:15:24 UTC-6 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > Gdyby nawet założyć, że inni nie zrobili nic w tym kierunku
    > (co może być krzywdzące), to jednak 50% to nie jest nikt, ani

    I widziales te prezentacje gdzie bylo o tych 161W?

    Bo to co sobie tam prelegent gadal zignorowalem, na prezentacji prawda byla.
    A przynajmniej bylo jej na tyle ze mozna bylo do poprawnych wnioskow dojsc.

  • 30. Data: 2018-12-12 21:37:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > I widziales te prezentacje gdzie bylo o tych 161W?

    Ja naprawdę znam gościa dobrze, wiem czego się po nim spodziewać.

    > Bo to co sobie tam prelegent gadal zignorowalem

    No więc własnie. Lepiej pogadzć z żywymi ludźmi, którzy może nie
    sa profesorami, ale przynajmniej chcą się czegoś dowiedzieć.

    --
    Jarek