  • 1. Data: 2021-12-17 14:07:32
    Temat: Rachunki za prąd pójdą w górę w 2022 r. Jest oficjalna decyzja
    Od: a a <m...@g...com>

    Rachunki za prąd pójdą w górę w 2022 r.

    Jest oficjalna decyzja URE w sprawie taryf

    == przyszłoroczny kontrakt na dostawy energii elektrycznej jest dziś aż o 200 proc.
    droższy niż pod koniec 2020 r. Gaz z dostawą w pierwszym kwartale przyszłego roku od
    ostatniej podwyżki cen we wrześniu zdążył podrożeć o 100 proc.

    =="Rosną koszty zakupu energii elektrycznej na rynku hurtowym. Kontrakty zawierane na
    Towarowej Giełdzie Energii (TGE) pokazują, że w ostatnim roku cena energii - zarówno
    z dostawą na rok 2022, jak i na kolejne lata - gwałtownie rośnie. Jeszcze w
    listopadzie 2020 r. cena energii w kontraktach terminowych oscylowała na poziomie 242
    zł/MWh, by w listopadzie br. osiągnąć poziom 470 zł/MWh. Ceny te obecnie nadal rosną"
    - pisze w komunikacie URE.

    == Koszty uprawnień CO2 w okresie od maja 2019 r. do listopada br. wzrosły od 100 do
    310 zł za tonę i obecnie nadal rosną" - tłumaczy dalej URE.

    ==Przykładem jest PGNiG Obrót Detaliczny, który podniósł od przyszłego roku opłatę
    handlową z 0 zł do nawet 51 zł, w zależności od grupy taryfowej. Dotyczy to tylko
    klientów kupujących od tej firmy energię elektryczną (PGNiG OD specjalizuje się w
    sprzedaży gazu).

  • 2. Data: 2021-12-17 14:11:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-12-2021 o 15:07, a a pisze:
    > Rachunki za prąd pójdą w górę w 2022 r.
    >
    > Jest oficjalna decyzja URE w sprawie taryf

    Napisałbyś jaka, zamiast tych bzdetów.

  • 3. Data: 2021-12-17 15:17:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 14:11 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Napisałbyś jaka, zamiast tych bzdetów.

    ponad 20% więcej do rachunku za prąd i ponad 50% więcej do rachunku za gaz
    dla gospodarstwa domowego.
    W przypadku małych firm za gaz jest więcej o prawie 300%.
    Mają rozmach sk...syny.

    TG

  • 4. Data: 2021-12-17 15:31:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > ponad 20% więcej do rachunku za prąd i ponad 50% więcej do rachunku za
    > gaz dla gospodarstwa domowego.
    > W przypadku małych firm za gaz jest więcej o prawie 300%.
    > Mają rozmach sk...syny.

    Dostajemy rachunek za pisiorską politykę...
    Jak ruskich nie lubię, tak ucinanie sobie jedynej taniej gałęzi surowca
    okazało się bardzo drogie w skali czasu...

  • 5. Data: 2021-12-17 17:21:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 15:31:39 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Dostajemy rachunek za pisiorską politykę...
    > Jak ruskich nie lubię, tak ucinanie sobie jedynej taniej gałęzi surowca
    > okazało się bardzo drogie w skali czasu...

    Można sporo im zarzucić, ale tu akurat bardziej "wina Tuska" + Merkel ;) i UE, która
    wprowadziała opłaty od emisji CO2 i to całe pseudo - eko...
    Do tego Niemcy nalegający na uruchomienie NS2... co spowodowało wstrzymanie dostaw
    starymi rurociągami przez Putina (+ blokujący dostawy broni na Ukraine... )
    Problem ma cała UE - nie tylko my... na zachodzie sporo zakładów powyłaczali, bo ze
    wzgl. na koszty energii nie maja sensu ekonomicznego... np. szklarnie, uprawa
    warzyw...
    https://www.warzywa.pl/warzywa-pod-oslonami/ceny-ogr
    zewania-i-energii-zmusily-szklarnie-w-holandii-do-re
    dukowania-dzialalnosci/

    Akurat *** był temu wszystkiemu przeciwny, ale...

  • 6. Data: 2021-12-17 17:26:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 17 December 2021 at 17:21:36 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    zewania-i-energii-zmusily-szklarnie-w-holandii-do-re
    dukowania-dzialalnosci/

    > Akurat *** był temu wszystkiemu przeciwny, ale...
    Akurat Holandię to dobrze że wyłaczyli
    bo uprawiaja warzywa na ludzkich odchodach z kolektorów ściekowych, toalet,
    nazywając to nawozem organicznym
    a w tym koronawirusów wydalonych w kiblach przez zarażonych, więcej niż w całej
    galaktyce

  • 7. Data: 2021-12-17 20:49:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 15:17 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > ponad 20% więcej do rachunku za prąd i ponad 50% więcej do rachunku za
    > gaz dla gospodarstwa domowego.
    > W przypadku małych firm za gaz jest więcej o prawie 300%.
    > Mają rozmach sk...syny.

    U mnie wyglada to tak:

    G12W Energia Dystrybucja - PLN/1kWh

    I strefa
    jest 0,4877 0,2722 suma 0,7599 27% więcej
    było 0,3432 0,2561 suma 0,5992

    II strefa
    jest 0,3429 0,0541 suma 0,3970 27% więcej
    było 0,2418 0,0689 suma 0,3107

    TG

  • 8. Data: 2021-12-17 20:57:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 20:49 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > było 0,3432 0,2561 suma 0,5992
    >
    > II strefa
    > jest 0,3429 0,0541 suma 0,3970 27% więcej

    PGE Obrót i Dystrybucja, oddział Warszawa.

    TG

  • 9. Data: 2021-12-17 23:30:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > PGE Obrót i Dystrybucja, oddział Warszawa.
    >
    > TG
    To ja mam w Tauronie dzienna 0,7719 i nocna 0,2968zł.
    Też coś wzrosło.
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-12-17 23:51:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 17 December 2021 at 23:30:28 UTC+1, Janusz wrote:

    > To ja mam w Tauronie dzienna 0,7719 i nocna 0,2968zł.
    > Też coś wzrosło.
    > --
    > Janusz
    a jak sie gridy zabezpieczają przed wrzucaniem nocnej taryfy sąsiada,
    jako dziennej produkcji solarnej ?

    Ok, mogą czytać porę dnia

    Ale jak to robią z wiatrakami, że stojący wiatrak nocą nie produkuje nocnej taryfy
    jako feed-in (pora dnia niczego nie wykrywa, a może nocą wiatr wieje )