  • 11. Data: 2021-12-18 07:57:43
    Temat: Re: Rachunki za prąd pójdą w górę w 2022 r. Jest oficjalna decyzja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 23:51 a a <m...@g...com> pisze:

    > a jak sie gridy zabezpieczają przed wrzucaniem nocnej taryfy sąsiada,
    > jako dziennej produkcji solarnej ?
    >
    > Ok, mogą czytać porę dnia
    >
    > Ale jak to robią z wiatrakami, że stojący wiatrak nocą nie produkuje
    > nocnej taryfy jako feed-in (pora dnia niczego nie wykrywa, a może nocą
    > wiatr wieje )

    Przy G12W "nocna" jest w zimie w godzinach 13-15 i 22-6
    W lecie - 15-17 i 22-6
    Dodatkowo od piątku od 22.00 do poniedziałku 6.00

    Przy PV z taryfą II strefową masz dwa "magazyny" - jeden "dzienny", drugi
    "nocny".
    PGE kompensuje pobór z magazynów - jak zużyjesz kWh z "dziennego" to
    bierze jeśli jest, nadwyżkę produkcji z "nocnego" magazynu.

    TG

  • 12. Data: 2021-12-18 08:02:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 07:58:32 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Przy G12W "nocna" jest w zimie w godzinach 13-15 i 22-6
    > W lecie - 15-17 i 22-6

    Zerknij na G12W w Energa. Godziny tańszej jakby atrakcyjniejsze.
    Może warto przejść do Energa/Orlen.

  • 13. Data: 2021-12-18 08:28:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 08:02 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Zerknij na G12W w Energa. Godziny tańszej jakby atrakcyjniejsze.
    > Może warto przejść do Energa/Orlen.

    Mam taki plan aby posprawdzać innych dostawców ale jeszcze nie ma
    pokazanych wszystkich kosztów.
    "Chodzą słuchy", że oprócz podwyżki cen energii i dystrybucji znacząco
    wzrosną różne "opłaty handlowe" wliczane co miesiąc do abonamentu - a te
    są poza URE i jeszcze nic o nich nie wiadomo.

    TG

  • 14. Data: 2021-12-18 08:40:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Tomasz Gorbaczuk.
    On 18.12.2021 08:28 you wrote:

    > (a):
    > Mam taki plan aby posprawdza=C4=87 innych dostawc=C3=B3w ale jeszcze
    > nie= ma = pokazanych wszystkich koszt=C3=B3w. "Chodz=C4=85
    > s=C5=82uchy", =C5=BCe opr=C3=B3cz podwy=C5=BCki cen energii= i
    > dystrybucji znacz=C4=85co = wzrosn=C4=85 r=C3=B3=C5=BCne
    > "op=C5=82aty handlowe" wliczane co miesi=C4= =85c do abonamentu - a
    > te = s=C4=85 poza URE i jeszcze nic o nich nie wiadomo.

    Opłaty handlowe doliczane są tylko do ofert związanych.
    Zawsze możesz sobie zamówić taryfę sprzedawcy która opłaty handlowej
    mieć nie może.
    Tylko one są skrzętnie poukrywane na stronach sprzedawców...

    --
    Pete

  • 15. Data: 2021-12-18 09:28:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-12-2021 o 17:21, WS pisze:

    > Można sporo im zarzucić, ale tu akurat bardziej "wina Tuska" + Merkel ;)

    Czy to oni mieli podpisać w ostatnich kilku latach kontrakty
    długoterminowe na dosył gazu jamalem?

  • 16. Data: 2021-12-18 09:30:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2021 o 08:02, Kris pisze:

    > Zerknij na G12W w Energa. Godziny tańszej jakby atrakcyjniejsze.
    > Może warto przejść do Energa/Orlen.

    Przy pv w ogóle można gdzieś przechodzić?

  • 17. Data: 2021-12-18 10:25:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 09:30:50 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    .
    > Przy pv w ogóle można gdzieś przechodzić?
    Nie mam pojecia

  • 18. Data: 2021-12-18 10:28:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 08:28:41 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > wzrosną różne "opłaty handlowe" wliczane co miesiąc do abonamentu - a te
    > są poza URE i jeszcze nic o nich nie wiadomo.

    Aktualne ceny Energa G11 i G12W mogę Tobie podac

  • 19. Data: 2021-12-18 10:39:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 09:30 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Przy pv w ogóle można gdzieś przechodzić?

    Można, ale musisz mieć tego samego sprzedawcę i dystrybutora energii z
    ktorym zawierasz umowę kompleksową. Takich podmiotów jest niewiele na
    danym obszarze bo URE przydziela im rejony do obsługi.
    Ja oprócz PGE mam dostępny Tauron, Inogy, PGNiG i coś jeszcze.
    Przy PV nie możesz sobie zmienić tylko sprzedawcy lub tylko dystrybutora
    jak normalny odbiorca indywidualny.

    TG

  • 20. Data: 2021-12-18 10:39:46
    Od: Pete <n...@n...com>