    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Re: Większe zużycie gazu
    Date: Sat, 11 Feb 2012 22:42:52 +0100

    news:op.v9i9zppk1cvm6g@lap...
    Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

    >Eee teraz to się w kozi róg zapędziłeś że tak to delikatnie ujmę :)
    >gaz to nie woda jest ściśliwy i przy 2 barach będzie miał 0.5m3.

    To ty się zapędziłeś w kozi róg. Według twojej teorii wystarczyłoby
    zwiększyć pojemność cylindra silnika aby uzyskać z niego większą moc, nie
    zwiększając ilości doprowadzanej mieszanki.
    Licznik gazu jest miechowy. Na przemian napełniają się miechy. W czasie gdy
    pierwszy się napełnia, drugi jest opróżniany. Licznik więc zmierzy objętość
    przy każdym ciśnieniu gazu. Ale objętość a nie korelacje ciśnienia i
    objętości. Więc jeżeli odmierza porcję gazu o dużym ciśnieniu to w każdej
    zliczonej porcji jest więcej gazu niż by to było w przypadku gazu o niższym
    ciśnieniu. Przy niższym ciśnieniu ilość cząsteczek gazu jest mniejsza. Z
    dwóch identycznych pojemników napełnionych gazem o różnych ciśnieniach
    uzyskasz różne ilości energii.

    >Ale w istalacji takich skoków nie ma dlatego pomiar objetościowy jest
    >wiarygodny.
    Są skoki. I to spore. Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym który mieszka
    na małym osiedlu. Jeden reduktor na kilka domów.
    Był właśnie problem ze spadkami ciśnienia.

    Marek