    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja betonu
    Date: Mon, 23 Jul 2012 11:11:32 +0200

    W dniu 2012-07-22 19:51, KS pisze:
    > Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    > Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    > aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Masz gdzieś dokładny skład betonu, tzn. dokładną zawartość kruszyw,
    piasku i cementu, które do Twojego zamówienia odważyli? Betoniarnie
    towarowe mają to do siebie, że często nie pozwalają na dokładne
    wykonanie małych ilości betonu. Jeśli zamawiasz całą gruszkę, czyli np.
    8m3, to zamówienie jest realizowane w kilku zarobach. Na każdym zarobie
    występują błędy naważania, które najczęściej są korygowane w kolejnych
    zarobach. Być może przesypano np. piach, nie dodano proporcjonalnie
    cementu i stąd słaby beton.

    Maciek