    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja betonu
    Date: Tue, 24 Jul 2012 18:30:31 +0200

    W dniu 2012-07-22 19:51, KS pisze:
    > Witam,
    >
    > Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    (...)
    > Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam tego
    > teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś więcej
    > niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to naprawić to
    > koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.

    No ale tego ani nie zrobiłeś, ani nie masz zamiaru tego robić, więc tej
    szkody nie poniosłeś, ani najprawdopodobniej nie poniesiesz.
    Zatem nic Ci nie przysługuje z tego tytułu

    > Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    > rekompensatę za ten niby beton B30.

    Ależ możesz zażądać zwrotu równicy w cenie, między cena zapłaconą za
    zamówiony B30, a ceną jaką byś zapłacił za taki, jaki Ci dostarczyli.
    No i teraz pytanie: jaki Ci dostarczyli i ile by taki kosztował? To
    akurat pytanie dla biegłego. Tylko i wyłącznie. Pobrać próbkę, okreslic
    jaki to beton, podać cechy.
    > Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    > opinie o właścicielu)

    Nie trzeba znać właściciela, żeby wiedzieć, ze w takiej sytuacji, to
    każdy normalny Ci powie, dostarczyłem taki, jak zamówiony i zapłącony,
    jak twierdzisz inaczej to idź do sądu i udowodnij.

    > Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    > itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Nie da się pogodzić tych opcji (poruszając się na gruncie prawnym)

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich