  • 11. Data: 2020-08-05 09:38:21
    Temat: Re: Reklamacja do zakadu energetycznego
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >>Alternatywnie - wymogu od

    >>Mateusz

    jesli chodzi o panele to faktycznie widze na to niewyobrazalny run. Jest
    tego masa i coraz wiecej!!
    czyli problemy w sieci beda sie zwiekszac.
    poza odcinkami - jak to juz wiemy, ale kogo w pierwszej kolejnosci? - jest
    inny sposob na to?
    czy po stronie instalacji inwestor jest w stanie cos z tym zrobic? poza
    transformatorem /? nie znam sie/ za sto kola jest inna metoda?
    no bo jak to tak dalej pojdzie to cala zabawa traci sens.
    a inni tzw niewinni?
    jak mi sie lodowka spali od 260v to do kogo z ryjem?
    i jest sposob na sensowne monitorowanie napiecia w swojej sieci tak zeby ew.
    miec cos 'procesowo' sensownego?
    bo jak po czasie udowodnisz ze w gniazdku bylo tyle co nad pociagiem
    elektrycznym? :-)

  • 12. Data: 2020-08-05 22:16:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Aug 2020 20:29:22 +0200, abn140

    > ktos to potwierdzi?

    Tu masz analizę wraz z proponowanymi rozwiązaniami problemu:
    https://www.cire.pl/pliki/2/2018/ograniczenie_wzrost
    u_napiecia____p__kacejko_p__pijarski_zm.pdf

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2020-08-05 22:17:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Aug 2020 14:40:19 -0700 (PDT), budynPL

    > kłopoty w sieciach dystrybucyjnych zaczynają się robić na tyle poważne że
    > spodziewałbym się w niedalekiej przyszłości wymogu możliwości zdalnego
    > odcinania fotowoltaiki przez dostawcę.

    W stosunku do zachodu to u nas jest pikuś. Na zachodzie odcinają?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2020-08-07 11:31:27
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2020-08-04 o 23:40, budynPL pisze:

    > kłopoty w sieciach dystrybucyjnych zaczynają się robić na tyle poważne że
    > spodziewałbym się w niedalekiej przyszłości wymogu możliwości zdalnego
> [...]
    A teraz a propo opłacalności:
    Słoneczny dzień jak dzisiaj, godzina 11-12 i falownik się wyłącza np.
    na godzinę lub dłużej. Przy 10kWp masz stratę około 15-20% i tak prawie
    codziennie.

  • 15. Data: 2020-08-07 12:47:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 7, 2020 at 11:31:28 AM UTC+2, MiSter wrote:

    > A teraz a propo opłacalności:
    > Słoneczny dzień jak dzisiaj, godzina 11-12 i falownik się wyłącza np.
    > na godzinę lub dłużej. Przy 10kWp masz stratę około 15-20% i tak prawie
    > codziennie.

    A nie wystarczy w liczniku zainstalowac kladu mierzacego napiecie i po przekroczeniu
    max wylaczajacego klientowi zasilanie? Wtedy sam ograniczy na falowniku, a jesli ma
    nadmiar energii to moze sobie... grzac basen ;)

  • 16. Data: 2020-08-07 21:17:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > A teraz a propo opłacalności:
    > Słoneczny dzień jak dzisiaj, godzina 11-12 i falownik się wyłącza np.
    > na godzinę lub dłużej. Przy 10kWp masz stratę około 15-20% i tak prawie
    > codziennie.

    No to może opłaca się zmniejszyć moc w tych chwilach gdy miał by się
    wyłączyć? Może lepiej jest podzielić obwód na 2 sekcje i ustawić inne
    maksymalne napięcia progowe. Jak się połowa wyłączy, to może druga
    połowa instalacji się zmieści w zakresie. Strata będzie 2x mniejsza.

    Swoją drogą, skąd falownik wie, że jest za duże napięcie w sieci? Mierzy
    sobie zapewne. A jak się wyłączy, to pomiar nie ma sensu, więc co,
    załącza się cyklicznie i sprawdza jak jest w danej chwili? Toć kur..y
    jąder można dostać jak żarówki w "piwnicy" zaczną migać ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2020-08-07 21:31:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

> [...]
    > załącza się cyklicznie i sprawdza jak jest w danej chwili? Toć kur..y
    > jąder można dostać jak żarówki w "piwnicy" zaczną migać ;)

    Jak może zacząć? Znaczna część sprzedawanych dzisiaj "żarówek" (tych z LED)
    ma wprost napisane, że przeznaczone do pracy przy napięciu 100-240V. A jak
    nie maja napisane, to też nie znaczy, że zachowują się inaczej. Ludzie
    raczej narzekają, że im ściemniacze nie ściemniają (czego ja nie rozumiem,
    bo nie wiem po co ściemniać LED).

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-08-08 00:51:07
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.08.2020 o 11:31, MiSter pisze:

    > A teraz a propo opłacalności:
    > Słoneczny dzień jak dzisiaj, godzina 11-12  i falownik się wyłącza np.
    > na godzinę lub dłużej. Przy 10kWp masz stratę około 15-20% i tak prawie
    > codziennie.

    Może czas na wprowadzenie taryfy "słoneczna" w cenach II?

    Słonce - 40gr, nadchodzi chmura - 80 gr, ..
    ALE
    sumarycznie jak widzę że słońce dzisiaj przygrzewa niemiłosiernie, to "w
    ciemno" można załączać dzisiaj klimę, gdyż-ponieważ wyjdę na "+" ?

    Pewnie zakład zacznie publikować "NA STRONIE" oczywiście czy akurat mamy
    w I czy II taryfie - W ten sposób ziszczą się słowa Jęczmyka (<Nowe
    średniowiecze>) o przypięciu każdego człowieka do jakiegoś kabelka ;)

    No dobra, poleciłem, ale czy nie można nic z tym sensownego zrobić zanim
    zrobi się problem na skalę? Pytanie do tych D..i na górze?

  • 19. Data: 2020-08-08 10:23:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2020-08-08 o 00:51, marios pisze:
    > No dobra, poleciłem, ale czy nie można nic z tym sensownego zrobić zanim
    > zrobi się problem na skalę? Pytanie do tych D..i na górze?

    Oczywiście że można i w krajach gdzie decydują ludzie z wykształceniem
    kierunkowym a nie przydupasy władzy robi się to i to działa.
    Transformatory o większej mocy, z regulowaną zdalnie przekładnią.
    Magazyny energii, duże państwowe i małe prywatne, dynamiczne taryfy
    (tak jak pisałeś o tej chmurze i to nie jest śmieszne tylko sensowne,
    oczywiście nie na skalę sekundową ale np. 15-minutową). Niemcy mają
    samej fotowoltaiki ponad 30 razy więcej niż my i sobie z tym radzą,
    co do ilości wiatraków to nie wiem musiałbym sprawdzić. I co chwilę
    wymyślają coś nowego, ostatni rok testują domowe ładowarki samochodów
    elektrycznych które działają dwukierunkowo i są sprzęgnięte z informacją
    o aktualnej taryfie dynamicznej, podobnie jest z domowymi magazynami
    energii. Można się spierać czy to ma sens, czy jest opłacalne itp.
    jak ze wszystkim. Ale jak się nie robi nic to będzie tylko gorzej.

    L.

  • 20. Data: 2020-08-08 11:03:56
    Temat: Re: Reklamacja do zakładu energetycznego
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    A mówią, że od przybytku głowa nie boli.
    K.