    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Mon, 21 Dec 2009 02:15:41 -0800 (PST)

    wiadomościnews:hgng38$k1d$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak lopatologicznie
    > Piszesz że przy grawitacyjnej jest jedna wymiana na 2 godziny- i tak w sumie
    > wyliczenia spotkałem w necie.
    > Czyli przyjmijmy że w ciągu tych dwóch godzin podczas jednej wymiany
    > ucieknie Tobie 10 hipotetycznych jednostek ciepła
    > W mechanicznej przez dwie godziny bedzie 8 wymian wiec ucieknie w tym samym
    > czasie 80jednostek ciepła.
    > Z tego odzyskasz 56 jednostek ciepła.
    > Tracisz więc 80-56= 24 jednostki
    > Czyli prawie 2,5razy wieksza strata jak przy grawitacyjnej,

> [...]

    Dodam mały kamyczek do dyskusji.
    Każdy mający wentylację grawitacyjną oczywiście uwzględnia fakt, że
    każdy komin wentylacyjny to jest jakiś mostek termiczny, a np przy
    występujących cofkach powietrza to jest ogromny mostek termiczny ?
    Pamiętam jak zrezygnowałem z wentylacji grawitacyjnej, obudowałem
    kominy styropianem, na zewnątrz i poddaszu i wykorzystałem kanały do
    wentylacji mechanicznej to baardzo wzrosła mi izolacyjność budynku.
    Pozdrawiam.