    From: "m." <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Mon, 21 Dec 2009 11:25:41 +0100

    kris pisze:

    > Użytkownik "m." <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Tak lopatologicznie
    > Piszesz że przy grawitacyjnej jest jedna wymiana na 2 godziny- i tak w
    > sumie wyliczenia spotkałem w necie.
    > Czyli przyjmijmy że w ciągu tych dwóch godzin podczas jednej wymiany
    > ucieknie Tobie 10 hipotetycznych jednostek ciepła
    > W mechanicznej przez dwie godziny bedzie 8 wymian wiec ucieknie w tym
    > samym czasie 80jednostek ciepła.
    > Z tego odzyskasz 56 jednostek ciepła.
    > Tracisz więc 80-56= 24 jednostki
    > Czyli prawie 2,5razy wieksza strata jak przy grawitacyjnej,

    Czyli nie wnikając w koszt zakupu/montażu rekuperatora - teoretycznie
    rekuperacja się nie opłaca. A jak to jest w praktyce ? Można ustawić
    mniejszą ilość wymian ? Czy przyjmowanie grawitacji na poziomie
    0,5wymiany/godzinę to jest przy zamkniętych oknach ? Czy rekuperacja to
    tylko komfort czy jednak jakaś oszczędność ?

    --
    Marek A.