    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator
    Date: Thu, 30 Oct 2014 15:29:42 +0100
    <m2rev2$phe$1@node1.news.atman.pl> <m2rfg6$fpk$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m2sspg$81e$1@node1.news.atman.pl> <m2t1ea$cto$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@n...com> <m2t5sf$hna$1@node1.news.atman.pl>
    <m2t8tj$7fu$1@node2.news.atman.pl> <m2tcvv$pg3$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-10-30 o 14:04, Maniek4 pisze:

    > To przeciez nie jest jakis problem do gloryfikacji. Ale uwazam, ze jak
    > kogos stac na to zeby wyjac z kieszeni te powiedzmy 200 - 300 tysi to i
    > na rekuperator wyluska oszczedzajac przeciez na kominach o czym
    > zapominac nie wolno.

    Dlaczego zatem nie masz u siebie?

    > Wiec co Cie przekona w calkowicie przezroczystych systemach o ktorych
    > nawet nie pomyslisz kiedy sie juz wprowadzisz?

    Nie rozumiem, jaśniej proszę.

    > I slusznie. Dowolnosc konfiguracji jakas jest i niech kazdy robi jak
    > chce. Pytanie jednak jakies bylo i starajmy sie do niego ustosunkowac.
    > Trudno na podstawie subiektywnej granicy ponoszenia trudnych do
    > uargumentowania kosztow mowic komus, ze to sie oplaca. Jak ktos chce
    > miec suche reczniki w mig, wentylowana garderobe to inaczej jak
    > wentylacja mechaniczna tego nie zrobi. Ale czy to w ogolnie pojetych
    > kosztach bedzie tansze? Smiem watpic, bo ta ilosc pompowanego powietrza
    > musi kosztowac.

    Wydaje mi się że już uzgodniliśmy wersję, że zaletą WM + reku jest
    komfort. A nie oszczędności.

    > Znaczy mam kupic, pouzywac i dopiero miec zdanie?

    Co mnie przeszkadza Ci mieć zdanie nie kupując i nie używając.

    > Przeciez na jakiejs podstawie podejmuje sie decyzje czy dany wybor jest
    > dla mnie dobry czy nie. Znow myslisz, ze jak ktos nie ma Apple to go nie
    > stac? To co mam jest dla mnie dobre, spelnia moje oczekiwania i
    > calkowicie je zaspokaja. Nie widze sensu kupowania czegos kilka razy
    > drozszego zeby robilo dokladnie tyle samo a przy tym powodowalo dziwne
    > ograniczenia kompatybilnego tylko ze soba systemu, do ktorego durny
    > kabelek moze kosztowac nie dajace sie racjonalnie wytlumaczyc pieniadze.

    O ile tańsze urządzenie działa. Bo albo ja mam pecha, albo 4 różne
    telefony z androidem się:
    a. zawieszały regularnie
    b. traciły zasięg na który pomagał tylko restart.
    c. 2 sztuki zresetowały się do ustawień fabrycznych czyszcząc przy
    okazji bazę kontaktów/kalendarz/SMS-y.
    d. 1 sztuka wycięła w pień wszystkie dane na karcie SD.

    iP żony (3 i 4) działały bez problemów.

    > A ja zauwazylem cos zupelnie odwrotnego. :-)
    > Nie, ze to jakas norma, ale bardzo czesto najnowsze iphony maja wlasnie
    > ci ktorych na to nie stac. Kupuja je w abonamencie trzycyfrowym na trzy
    > lata, albo w Mediamarkt na 36 rat. :-)

    Ja znam samych użytkowników iP którzy wybierają go świadomie (może
    dlatego że ich stać na niego) bo wiedzą, że to jest stabilny produkt.

    > Moze i tak o ile ktos czuje potrzebe korzystania z dobrodziejstw typu
    > chmura, lokalizacja itp. Jednak to nie ja. Staram sie by starczaly mi
    > podstawowe rozwiazania. Android co prawda nie jest doskonaly, ale jako
    > jedyny daje mi wzgledna dowolnosc w korzystaniu nie tyle z telefonu co z
    > urzadzenia prawie jak z komputera. Wiec dla mnie Apple ze swoja polityka
    > za androidem jest daleko w tyle. :-)

    Ale z jaką polityką? Że nie ma slotu na kartę?

    > Mniej wiecej po jednej w pomieszczeniu mieszkalnym i lazienkach. Okna sa
    > duze, dzielone na dwa i w jednej polowce moskitiera. Zwykle uchylone sa
    > latem.

    Gdybyś miał WM nie musiałbyś ich otwierać :P

    --
    Pete