    From: "jachoska" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Date: Mon, 14 Nov 2011 12:26:29 +0100

    >Myślę nad montażem WM z rekuperatorem. Nie do końca jestem do tego
    >zdecydowany , ale jeśli miało by to dać jakieś wymierne zyski
    >finansowe i poprawić komfort to czemu nie ...

    Jeśli chodzi o opłacalność, to poszukaj starszych wątków (ostatni był ok. 2
    tygodnie temu). Wszystko policzone i przedyskutowane. Wniosek taki: gdybyś
    dostał wentylację mechaniczną w prezencie to uzysk z oszczędności grzewczych
    w małym lub średnim domu będzie bardzo zbliżony do wydatków na energię
    elektryczną konieczną do działania WM.
    Są jednak inne aspekty, np. zdrowotne lub użytkowe.
    Jak już kiedyś pisałem, chiałbym mieć wentylację mechaniczną, bo u mnie
    hałas od ulicy jest tak dokuczliwy, że nie mogę spać przy otwartym oknie.
    Przy zamkniętym z kolei gorąco. Blokuje mnie tylko kasa.

    A jakie przesłanki skłaniają ciebie do zrobienia instalacji? Jeśli tylko
    oszczędności na węglu, to bym odpuścił.

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6626