    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Date: Mon, 14 Nov 2011 19:01:44 +0000 (UTC)

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > a gdzie został wyliczony taki absurdalny wynik, pominąłem jakis wątek? Ja
    > nie twierdze ze uwzględniając koszty inwestycji to jest jakis złoty interes
    > ale liczmy poprawnie.
    >

    > b.

    A poprawnie to może tak?
    "SPRAWNOŚĆ:
    Jest to wartość w [%] określająca ilość ciepła odzyskiwanego w stosunku do
    ilości ciepła możliwego do odzyskania. Istnieje jedna metoda na obliczanie
    sprawności odzysku ciepła. Wyznaczamy ją wg wzoru:
    n = (Tn-Tz)/(Tw-Tz) x100 [%]

    Tw- temp. wewnętrzna
    Tn - temp. powietrza nawiewanego do pomieszczenia
    Tz - temp. zewnętrzna
    Obrazowo: kiedy powietrze wewnątrz ma +20°C a na zewnątrz -20°C różnica
    temperatur wynosi 40 stopni. Kiedy po włączeniu rekuperatora powietrze
    nawiewane będzie miało 0°C, czyli odzyskamy 20 stopni z 40, mamy sprawność
    50%. Gdy to powietrze będzie miało 10°C czyli odzyskamy 30 stopni z 40, możemy
    mówić o 75% sprawności odzysku ciepła."
    Tekst ściągnięty ze strony zachwalającej rekuperatory. Tak jak kiedyś pisałem.
    Oszuści nie pokazują rzeczywistej sprawności energetycznej tylko wymyślili
    sobie swoją metodę na robienie nie douczonych ludzi w chuja. Nawet kretyn by
    nie kupił rekuperatora o sprawności energetycznej liczonej dla pięciu
    najmroźniejszych dni w roku na poziomie czterdziestu procent.