    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 25 Jan 2014 13:11:44 -0800 (PST)
    <lbr3ra$5hd$1@node1.news.atman.pl> <lbr8db$acd$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <lbtf27$iek$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lbtlek$u4j$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <lbvov9$ulf$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <lc13uf$dsc$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 20:40:01 UTC+1 użytkownik bma napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > powstają chmury (np. cumulusy)? Na skutek konwekcji powietrze unosi się
    >
    > przez co rozpręża i ochładza. Poprzez ochładzanie rośnie wilgotność względna
    >
    > aż do momentu kiedy przekroczy 100% i wtedy w całej objętości następuje
    >
    > skroplenie pary (nie potrzebna żadna przegroda, wystarczy że temperatura
    >
    > jest odpowiednio niska). Stąd często podstawy cumulusów są na jednej
    >
    > wysokości a góra już różnie w zależności od konwekcji i parametrów atmosfery
    >
    > takich jak gradient temperatury, wilgotność itd.
    >
    > Mgła też pojawia się w całej objętości schłodzonego powietrza bez żadnego

    Masz rację tylko zamrożone cząsteczki wody w powietrzu, bo ocieramy się o zjawiska na
    poziomie nie wiader a cząsteczek, zostaną wyrzucone z wymiennika na zewnątrz. One
    małe, mało ich i mało ważą. Liczy się tylko to H20 co się wykropli na przegrodzie.
    Jak teraz wyjdziesz na zewnątrz i będziesz oddychał to co się będzie działo. Będziesz
    widział obłok pary. Wydychasz powietrze o wilgotności prawie 100%. Jak Cie powietrze
    opuści to się schładza do -15. Przez ułamek sekundy cząsteczki wody zamarzają i to co
    widzisz to nie para tylko śnieg o niezwykle małych płatkach. Na jakimś filmie na
    Discovery to pokazywali. Te nic nie ważące mikro płatki śniegu prawie natychmiast
    sublimują. To co jest w rekuperatorze, chodzi o zamrożone cząsteczki wody w powietrzu
    się nie liczy.