  • Data: 2014-01-27 07:47:31
    Temat: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Od: r...@t...com.pl szukaj wiadomości tego autora

    Rozpętała się spora dyskusja. Opiszę swoje dalsze doświadczenia z rekuperatorem.
    W kolejny dzień gdy temperatura nadal opadała - na zewnątrz blisko -20, okazało się
    że zamarza woda nawet w rurce 10 cm związanej bezpośrednio z rekuperatorem, którą
    zostawiłem swobodnie zwisającą na zbiornikiem do zbierania kondensatu. Uświadomiłem
    sobie, że gdy temperatura powietrza opuszczającego reku spadnie poniżej 0 C to nie ma
    siły - wszystko i tak będzie zamarzać, bądź szronić wymiennik - ciekaw jestem jak to
    można rozwiązać - np mój reku ma funkcję wyłączania nawiewu (prosty termostat
    regulowany), inne mają funkcje jakiegoś podgrzewania.
    PS
    W instrukcji stoi: ma pracować w temperaturze dodatniej - przyznaje świadomie to
    zignorowałem.
    Obecnie wyłączyłem nawiew i stwierdzam że reku działa nawet w trybie grawitacyjnym -
    w zależności od rozszczelnienia okien! Wentylator wywiewny dodatkowo włączany jest
    okresowo np. w porach mycia etc.