  • Data: 2014-01-23 14:00:49
    Temat: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z informacji jakie mam wynika że w domowym rekuperatorze nie ma prawa skraplać się
    woda na wymienniku.
    Woda nie skrapla się wskutek ochłodzenia powietrza a wskutek zbyt
    szybkiego ochłodzenia.
    Punkt rosy nie zależy od temperatury a od różnicy temperatur.
    Jeśli wymiana ciepła następuje na dostatecznie długiej drodze to w
    żadnym miejscu rekuperatora nie ma dostatecznie
    dużej różnicy temperatur żeby wykropliła się woda.
    Masz zbyt mały rekuperator do różnicy temperatur jakie są na zewnątrz i
    wewnątrz.
    Jedyne rozwiązanie to ograniczenie przepływu powietrza przez rekuperator.

    Tu masz racje.
    U siebie mam czerpnie okolo 15m od budynku. Powietrze biegnie 2 nitkami
    w ziemi, a potem przez 2 szachty kominowe do rekuperatora na strychu.
    Po drodze na tyle sie nagrzewa, ze kondensatu z rekuperatora brak.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z