    From: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Roleta na okno (metalowa) a straty ciepła
    Date: Mon, 30 Jan 2012 22:25:23 +0000 (UTC)

    arturs <n...@m...mnie.tu> napisał(a):

    > Witam,
    > mam pytanie - widzę że jest tu kilka osób które mają jakieś pojęcie
    na
    > temat strat ciepła itp.
    > Mam pytanie - sytuacja jest taka - pokĂłj spory bez grzejnika (po
    > przebudowie nie ma możliwości montażu), podwójne drzwi balkonowe jak
    nie
    > ma mrozu to z innych pomieszczeń ciepło jakoś się przedostaje ale
    ucieka
    > przez balkon..Temperatura nie jest jak widać najwyższa - zastanawiam
    się
> [...]

    Tak, zamontowanie rolety szczelnej poprawia nieco sytuację takiego
    otworu. U mnie sa rolety aluminiowe (Heroal)z wkładem wewnatrz 5mm pianki
    poliuretanowej.Gdy są opuszczone szczelnie temperatura pomiedzy nimi a szybą
    (na zamontowanym tam termometrze zawsze pokazuje te 7-8oC róznicy na
    korzyść. Roleta chroni dość wymiernie od wiatru , nieco gorzej od
    przemarzania( bo to cienka warstwa i aluminium- dobry przewodnik temp.) Ale
    jednak opłaca się na dłuższą skalę. U mnie przy tak ostrych mrozach często
    nie podnosimy w dzień części nienaslonecznionych rolet. I jest wydatniej
    cieplej.Mozna powiedzieć; im grubsza- warstwa pianki w rolecie tym cieplej.
    Możesz decydować sie na montaż, jest poprawa! Pozdrawia~M