  • 1. Data: 2012-01-30 21:58:28
    Temat: Roleta na okno (metalowa) a straty ciepła
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    Witam,
    mam pytanie - widzę że jest tu kilka osób które mają jakieś pojęcie na
    temat strat ciepła itp.
    Mam pytanie - sytuacja jest taka - pokój spory bez grzejnika (po
    przebudowie nie ma możliwości montażu), podwójne drzwi balkonowe jak nie
    ma mrozu to z innych pomieszczeń ciepło jakoś się przedostaje ale ucieka
    przez balkon..Temperatura nie jest jak widać najwyższa - zastanawiam się
    jaki wpływ na straty ciepła w tym pokoju miałoby zamontowanie rolety -
    która jest w planach za względu na potrzebę zacienienia pomieszczenia w
    lato (balkon od zachodu - słońce prosto w pokój). Miałem to zrobić na
    jesieni ale mi zeszło a teraz jak zimno to się zastanawiam czy byłoby
    cieplej..
    ma ktoś jakieś doświadczenia w takim temacie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-30 22:25:23
    Temat: Re: Roleta na okno (metalowa) a straty ciepła
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    arturs <n...@m...mnie.tu> napisał(a):

> [...]
    > cieplej..
    > ma ktoś jakieś doświadczenia w takim temacie?

    Tak, zamontowanie rolety szczelnej poprawia nieco sytuację takiego
    otworu. U mnie sa rolety aluminiowe (Heroal)z wkładem wewnatrz 5mm pianki
    poliuretanowej.Gdy są opuszczone szczelnie temperatura pomiedzy nimi a szybą
    (na zamontowanym tam termometrze zawsze pokazuje te 7-8oC róznicy na
    korzyść. Roleta chroni dość wymiernie od wiatru , nieco gorzej od
    przemarzania( bo to cienka warstwa i aluminium- dobry przewodnik temp.) Ale
    jednak opłaca się na dłuższą skalę. U mnie przy tak ostrych mrozach często
    nie podnosimy w dzień części nienaslonecznionych rolet. I jest wydatniej
    cieplej.Mozna powiedzieć; im grubsza- warstwa pianki w rolecie tym cieplej.
    Możesz decydować sie na montaż, jest poprawa! Pozdrawia~M

  • 3. Data: 2012-01-30 23:16:12
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieplej..
    > ma ktoś jakieś doświadczenia w takim temacie?

    Nawet zwykła materiałowa roleta wewnątrz pomieszczenia odczuwalnie ogranicza
    ucieczkę ciepła. Z ciekawości: dlaczego nie zrobiłeś jakiegokolwiek
    ogrzewania i co oznacza że nie ma możliwości montażu ?
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-01-31 21:28:26
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    Dziękuję za informacje..

    > Z ciekawości: dlaczego nie zrobiłeś
    > jakiegokolwiek ogrzewania i co oznacza że nie ma możliwości montażu ?

    ano dlatego że to blok mieszkalny więc możliwości gmerania w instalacji
    CO są dosyć ograniczone, a były o wcześniej 2 pokoje z 2 grzejnikami, a
    parę lat temu była przebudowa i z 2 pokojów zrobione są 3 - ten duży
    połączony z kuchnią gdzie niestety jest grzejnik ale instalacja jest tak
    spieprzona że nie grzeje.. generalnie to nie jest jakiś duży problem ale
    zapytałem z ciekawości, bo o ile wiem jak rolety materiałowe zatrzymują
    ciepło to chciałem zapytać właśnie o roletę zewnętrzną..
    aaa - pytanie do Marex'a - te 7-8 stopni róznicy na korzyść to tak że
    np. jak teraz na zewnątrz jest -20 to pomiędzy roletą a szybami będzie
    około -12/-13 tak? no i nie będzie wiatr hulał.. czyli to warto w tej
    sytuacji chyba założyć roletę..

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-01-31 22:39:30
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    arturs <n...@m...mnie.tu> napisał(a):

> [...]
    > cieplej..
    > ma ktoś jakieś doświadczenia w takim temacie?

    Mam doświadczenie z drewnianymi. Rewelacja. Przy okazji złodziejo odporne.
    Kiedyś jakiś kolega sympatyczny próbował sforsować. Nie dał rady. Zniszczył,
    pokaleczył się ale nie przeszedł. Nawet nie przypuszczałem że w sumie cienkie
    listewki na tkaninie i trochę cienkiej linki stalowej mogą być tak odporne.
    Tylko gdzie teraz takie coś kupić. Bo tacy co to zrobić potrafili dawno w
    grobach leżą.

  • 6. Data: 2012-02-08 16:40:29
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Dasz jakiś link?

    -----

  • 7. Data: 2012-02-08 17:53:31
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?B?X7Hm6rPx87a8vy4=?= <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Dasz jakiś link?
    >

    > -----

    Do czego chcesz link. Do grobów z tymi co potrafili zrobić drewniane?