  • 1. Data: 2012-01-30 16:01:10
    Temat: Optyczna kontrola przepływu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam rury miedziane i plastikowe zgrzewane w instalacji C.O.

    Nauczony pierwszym sezonem grzewczym i problemami z instalacją chciałbym
    na wiosę, podczas przerobek, zainstalować dodatkowe elementy w kilku
    miejscach które optycznie pokaża mi "tu płynie woda" i w którą stronę.

    Rozwiązanie 1 to wodomierz. O tyme ciekawe że przy okazji nie tylko
    widzę ale i licze ile płynie (montując jakiś małe magnesy na
    wiatraczku). Razem z czujnikami temperatury mogę tym sporo zdziałać.

    Rowiązanie 2 to sam wiatraczek przypominający wskaźniki wbudowane w
    rączki dystrybutorów paliwa. Przynajmniej widać że płynie i w którą stronę.

    O ile 1 jeszcze przemyśle, to nie wiem czy istnieją takie gotowce dla
    rozwiązania 2. Instalacja otwarta i taka raczej zostanie, więc cisnienia
    niewielkie. Ideałem było by coś montowane na rury 3/4 z okienkiem i
    wiatrakiem. Przy okazji widac jaki mam syf w rurach ;)

    Jest coś gotowego dla 2?

  • 2. Data: 2012-01-30 18:10:39
    Temat: Re: Optyczna kontrola przepływu
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > widzę ale i licze ile płynie (montując jakiś małe magnesy na
    > wiatraczku). Razem z czujnikami temperatury mogę tym sporo zdziałać.
    No to bierz, gotowe wodomierze, na odpowiednią średnicę rury, możesz
    dostać "nielegalizowane" za kilkanaście zł/szt a jak pokombinujesz to i
    taniej. Ma już gotowy wewnątrz "wiatraczek" z magnesem, ma na zewnątrz
    (w liczydle) "wiatraczek" z drugim magnesem i liczydło. Bez problemu
    robi się do niego interfejs elektryczny (z czujnika-halotronu od
    wentylatorka z PC, przyklejonego na kropelkę do podstawy liczydła, tak
    by sięgało go pole magnetyczne), który daje 2impulsy na obrót
    wiatraczka-śmigiełka. Jak nie chcesz liczyć tylko oglądać - to wyrzucasz
    cały mechanizm przekładni i kółek z cyferkami, zostawiając tylko główną
    ośkę z "śmigiełkiem" wizualizującym obroty/kierunek.

    Cały urok polega na tym, że wodomierz jest tani, szczelny i gotowy, a
    mechanizm pod przeźroczystą przykrywką - sprzęga z śmigiełkiem w wodzie
    tylko pole magnesu, i pokrywkę z mechanizmem możesz sobie prosto
    rozbierać i modyfikować wg potrzeb.

> [...]
    > Ideałem było by coś montowane na rury 3/4 z okienkiem i
    > wiatrakiem. Przy okazji widac jaki mam syf w rurach ;)
    Czyli w praktyce - po krótkim czasie nie widzimy. Problem jak dla
    wodomierzy mokrobieżnych, które z tego powodu zniknęły z rynku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-01-31 09:33:38
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    dolacze sie do tematu:

    ostatnio myslac nad rozliczeniem wodu w swoim domu, a dokladnie, w
    ktore punkty poborug generuja jakie zuzycie.

    1. malutkie wodomierze (nie musza miec duzej dokladnosci i
    homologacji) wkrecane miedzy zaworem 1/2cala a np. spluczka, umywalka
    - ale nie ma takowych, no chyba ze nie znalazlem

    2. innym rozwiazaniem bylby wlasnie czujnik przeplywu: kawalek rurki z
    turbinka/wiatraczkiem w srodku i jakis zwieracz (pod impulsator).
    Takie impulsy na kabelku lub radiowo

    gdyby taki czujnik dalo sie powkrecac na wszystkich punktach, to w
    korelacji z impulsami z wlasciwego wodomierza z wyjsciem impulsowym,
    daloby sie monitorowac/rejestrowac zuzycie wodu w danych punktach
    poboru.

    Czy ww. "wynalazki" sa moze gdzies dostepne?

    --
    ThinkXtra

    --
    ThinkXtra