  • 1. Data: 2012-01-30 11:10:18
    Temat: odwiert pod pompe ciepla
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    ostatnio przeczytalem, ze odwierty pod pompe ciepla i ich cena jest
    porownywalna z rozkopaniem "hektarow" kolo domu. Czy to prawda?

    Dostalem ostatnio zadanie z naszej wspolnoty, aby sie zorientowac, czy
    zainstalowanie pompy ciepla byloby w naszym zasiegu i czy byloby to
    dla nas oplacalne.

    No i do tego jakies solary na dachu aby CWU gdy swieci slonce
    wspomagalo. Najbardziej interesuje mnie jednak te odwierty - ich
    koszt.

    --

    Innym pomyslem jest zatopienie rur w zbiorniku wodnym, ktory stoi tuz
    ca 10 m od bloku. Zbiornik jest buforem wody splywajacej z jakiegos

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-01-30 11:18:52
    Temat: Re: odwiert pod pompe ciepla
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > No i do tego jakies solary na dachu aby CWU gdy swieci slonce
    > wspomagalo. Najbardziej interesuje mnie jednak te odwierty - ich

    Czy macie wszedzie i wszyscy podlogowe ogrzewanie?

    ceny za 1m od 50zl do 200zl w zaleznosci do rodzaju terenu

    na sredni domek ok 200m2 potrzeba ok 200m odwiertów.
    Osobiscie wydaje mi sie, ze taniej mozna bez odwiertów,
    ale nie kazdy moze sobie na to pozwolic ja np mam za mala dzialke.

  • 3. Data: 2012-01-30 11:39:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .com...

    >No i do tego jakies solary na dachu aby CWU gdy swieci slonce
    >wspomagalo.

    Jeśli mielibyście już tanią energię z PC to solary były by bez sensu wtedy.

  • 4. Data: 2012-01-30 11:56:43
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 30 Jan 2012 12:18:52 +0100, "AT" <d...@g...pl>
    wrote:

    >Czy macie wszedzie i wszyscy podlogowe ogrzewanie?

    nie, tradycjne co z kaloryferami!
    Powierzchni mieszkalnej jest 1600m2 !

  • 5. Data: 2012-01-30 11:59:13
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Dostalem ostatnio zadanie z naszej wspolnoty, aby sie zorientowac, czy
    > zainstalowanie pompy ciepla byloby w naszym zasiegu

    moze tak, moze nie...

    >i czy byloby to
    > dla nas oplacalne.

    prawie na 100% nie chyba ze was unia jakas wspomoze. W kategoriach biznesowych
    ekowynalazki na razie przegrywaja. A blok macie solidnie ocieplony? Bo to od tego
    nalezy zaczac...

    b.

  • 6. Data: 2012-01-30 12:58:51
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > nie, tradycjne co z kaloryferami!
    > Powierzchni mieszkalnej jest 1600m2 !

    To PC odpada jak nie ma podłogowego ogrzewania.
    Bo grzejąc wodę do 60stopni jej wydajnośc juz jest znacznie mniejsza.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-01-30 15:49:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    AT wrote:

    > To PC odpada jak nie ma podłogowego ogrzewania.
    > Bo grzejąc wodę do 60stopni jej wydajnośc juz jest znacznie mniejsza.

    duze pompy ciepła o mocach dla takich obiektów kożystające z odwiertów mają
    całkiem sporą sprawność nawet dla grzania wody do 60 stepni, stosuje sie tam
    często układy dwustopniowe poprawiające sprawność (daikin coś takiego
    opracował dla układu powietrze woda swoją drogą).