  • 1. Data: 2012-01-30 10:37:07
    Temat: Ciekawostka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Są dwie identyczne zespolone szyby w jednej podwójnej ramie okiennej. Lewa
    szyba jest oklejona folią przeciwsłoneczną
    Na zewnątrz przed oknem -8stC do słońca. Temperatura powierzchni szyby
    oklejonej +28,5stC, nieoklejonej +24stC.

    Marek

  • 2. Data: 2012-01-30 11:02:44
    Temat: Re: Ciekawostka.
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sty, 11:37, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > Na zewnątrz  przed oknem -8stC do słońca. Temperatura powierzchni szyby
    > oklejonej +28,5stC, nieoklejonej +24stC.

    Pytanie:
    Która z nich przepuszcza mniej energii?

    A to oklejenie jest od zewnatrz czy od srodka?

  • 3. Data: 2012-01-30 11:09:09
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2012-01-30 11:37, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Na zewnątrz przed oknem -8stC do słońca. Temperatura powierzchni szyby
    > oklejonej +28,5stC, nieoklejonej +24stC.

    Widocznie szyba jest taka dobra, że folia jej zaszkodziła :)

    A co ja mam powiedzieć jak mam szyby podwójne i te od południa są OK, a
    te od północy mają lód między szybami? Toż takiego czegoś nie mam w
    najtańszych plastikach kupionych dawno temu do bloku. Czy nieszczelne
    drzwi balkonowe można reklamować? Znaczy czy nauka radziecka zna
    przypadki wody w oknach i uznajemy ze miałem pecha, czy też to jest
    przegięcie producenta?

  • 4. Data: 2012-01-30 11:39:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    >Pytanie:
    >Która z nich przepuszcza mniej energii?

    Raczej w jaki sposob nieprzepuszca (odbijajac czy pochlaniajac).

  • 5. Data: 2012-01-30 11:43:24
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > Na zewnątrz przed oknem -8stC do słońca. Temperatura powierzchni szyby
    > oklejonej +28,5stC, nieoklejonej +24stC.

    jak ciekawostki to ciekawostki: dzisiejsze słoneczko
    http://www.lotniczefotki.pl/day.jpg Model kolektora czyli czarna blacha, pokryta
    zwykłym szkłem, nachylona 45stopni, mniej wiecej na południe. Temperatura 67 stopni,
    to sie juz da wykorzystac, jesli metrów kwadratowych zrobi sie wiecej :) 67stopni
    odpowiada 490W/m2 (juz na absorberze)
    grudzien był słoneczny, w sytyczniu to chyba dopiero czwarty taki ładny dzien.

    b.

  • 6. Data: 2012-01-30 12:06:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Która z nich przepuszcza mniej energii?

    Ta oklejona się bardziej nagrzewa. Stojąc na przemian przed jedna i drugą
    tak w odległości 20cm czuć na twarzy że przed tą oklejoną jest wyraźnie
    cieplej w twarz.

    >A to oklejenie jest od zewnatrz czy od srodka?

    Od środka

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-30 12:31:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sty, 13:06, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ta oklejona się bardziej nagrzewa. Stojąc na przemian przed jedna i drugą
    > tak w odległości 20cm czuć na twarzy że przed tą oklejoną jest wyraźnie

    A pod nimi jest kaloryfer?
    Jak mierzyles temperature?
    No i czy podczas mierzenia temperatury swiecilo slonce czy nie?

    Bo roznica w temperaturze wskazuje na dosyc duzy wplyw a wierzyc mi
    sie nie chce ze jest az tak duzy.
    Wiec albo metoda mierzenia jakas dziwna albo slonce nagrzewa dodatkowo
    te folie (moze byc przyciemniana).
    To ze na twarzy inaczej czuc to moze byc spowodowane tym ze folia
    jednak troche izoluje a moze byc spowodowane fikusna konwekcja w
    otworze okiennym.

    > Od środka

    Ciekawostka ciekawa ale ilosc informacji zbyt mala aby zrozumiec co
    sie dzieje.
    Napisz cos jeszcze o sytuacji:
    Czy kaloryfer jest czyms przykryty?
    Czy zamocowany jest pod parapetem równo (czy z jednej strony nie
    wystaje)?
    Co to za folia? Przyciemniana czy odbijajaca swiatlo?

  • 8. Data: 2012-01-30 12:47:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >A pod nimi jest kaloryfer?

    Są to podwójne drzwi balkonowe, żadnego grzejnika.

    >Jak mierzyles temperature?

    Przyłożyłem termoparę do szyby i delikatnie kawałeczkiem taśmy tak na oko
    1cmx1cm przykleiłem do szyby aby termopara byął stale dociśnięta.

    >No i czy podczas mierzenia temperatury swiecilo slonce czy nie?
    No jasne że świeciło. Napisałem że temperatura na zewnątrz tuż przed oknem
    do słońca -8st.

    >Bo roznica w temperaturze wskazuje na dosyc duzy wplyw a wierzyc mi
    >sie nie chce ze jest az tak duzy.

    No ja na to nic nie poradzę taka jest zmierzona róznica. Jak chcesz to nie
    wierz, nie mam w tym żadnego interesu żeby bajki pisać.

    >Wiec albo metoda mierzenia jakas dziwna albo slonce nagrzewa dodatkowo
    >te folie (moze byc przyciemniana).

    No to właśnie przecież o to chodzi że folię nagrzewa...

    >To ze na twarzy inaczej czuc to moze byc spowodowane tym ze folia
    >jednak troche izoluje a moze byc spowodowane fikusna konwekcja w
    >otworze okiennym.

    Nie nie... To nagrzana folia emituje ciepło do wewnątrz i stąd uczucie
    ciepła na twarzy.

    >Napisz cos jeszcze o sytuacji:
    Czy kaloryfer jest czyms przykryty?
    Brak, tzn jest, ale obok na ścianie z prawej strony od tej nieoklejonej
    szyby.

    >Co to za folia? Przyciemniana czy odbijajaca swiatlo?
    Jakaś przyciemniająca. Nie wiem co to jest bo to nie ja kleiłem.

    Marek

  • 9. Data: 2012-01-30 14:51:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:67438f5f-e095-417f-92b9-ee173de2b190@
> [...]
    > szyby.

    > Jakaś przyciemniająca. Nie wiem co to jest bo to nie ja kleiłem.

    No to wszystko jasne.
    Folia sie nagrzewa od slonca i zamiast grzac dywan ona jest ciepla. Na
    moje oko w dzien powoduje mniejszy przyplyw ciepla przez okno ale w
    nocy nie powinna wiele zmieniac.

    Zmierz temperature w nocy. Powinny wyjsc podobne dla obu szyb.
    Nie chodzilo mi aby stwierdzic ze piszesz nieprawde. Chodzilo mi o to
    ze jakos nie chcialo mi sie wierzyc ze folia na szybie poprawi jej
    izolacyjnosc az o tyle.