  • 1. Data: 2012-01-31 10:55:02
    Temat: Zaczyna sie hardcore - zamarznieta rurka z H2O
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Po dzisiejszej nocy zamazla mi rurka doprowadzajaca wode do pralki. Biegnie
    jakies 20 cm pod podloga kotlowni (najzimniejszego pomieszczenia) i od
    srodka sciany zewnetrznej jest wyprowadzona na wysokosc 70 cm, gdzie
    zamontowano zawor.

    Niestety na wysokosci kotlowni jest spadek gruntu i tam sciana fundamentowa
    zaczyna wychodzis z ziemi. Naroznik wystaje a jakis metr. Ocieplone
    niestety tylko 5 cm styrodurem i dodatkowo przeze mnie obklejone
    prowizorycznie styropianem , ale dopiero wczoraj.

    Proba wlaczenia pralki zakonczyla sie dzis brzeczeniem elektrozaworu.
    Odkrecilem wezyk i zonk - nic nie leci.

    Aktualnie od paru godzin dogrzewam tam podloge i sciane pradem. Myslicie ze
    starczy? A moze wykrecic zawor i probowac wlewac wrzatek?

    Mam nadzieje ze kutas, ktory ocieplal mi dom ,bedzie wisial za jaja w
    najniszym kregu piekla Dantego.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2012-01-31 11:11:32
    Temat: Re: Zaczyna sie hardcore - zamarznieta rurka z H2O
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Mam nadzieje ze kutas, ktory ocieplal mi dom ,bedzie wisial za jaja w
    > najniszym kregu piekla Dantego.

    Majster który mi ocieplal dom zjebal frontowa sciane. Odpierdolil maniane bo
    nakladal tynk do slonca mimo ze mu zabronilem dzien wczesniej.
    Zjebal sciane i zostaly nei do konca zatarte majaki. Trudno. Pogodzilem sie
    z faktem ze przy pewnym kacie padania promieni slonecznych wyglada to po
    prostu chujowo.
    Juz na drugi dzien opierdalajac go i drac kurwa mac na cala wioche od
    skromnym glosem powiedzial "I tak mi pan nic nie zrobisz" Wkurwilem juz
    totalnie sie i obrócilem na piecie.
    Przez znajblizsze tygodnie kombinowalem jak go zmusic do naprawienia tego co
    zjebal. I co sie okazalo? Po okolo miesiacu czasu zona jak byla na jakis
    badaniach w szpitalu widziala go jak szedl powoli korytarzem z kroplówka na
    wieszaczku. Zona najpierw pomyslala ze moze ktos mu dal w jape za
    nieuczciwosc. Gostek zauwazyl zone i sam zagadal. Oczywiscie nic slowa nie
    odezwal sie na temat robotu na budowie, tylko powiedzial ze porazil go na
    innej budowie prad. Po kilku miesiacach mialem okazje poznac kogos kto go
    znal bardzo dobrze. Okazalo sie ze facet robiac i mnie na budowie pracowal
    juz z wyrokiem.
    Rak. To nie bylo porazenie pradem. To bylo ostatnie stadium raka.
    Dlatego facet powiedzial mi ze i tak mu nic nie zrobie. Z jednej strony
    zrobilo mi sie zal czlowieka ale z drugiej strony facet widzac koniec
    swojego zywota dziwnie sie zachowywal odwalajac takie fuszerki jak by to
    mialo byc na zlosc.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-31 11:52:56
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Po dzisiejszej nocy zamazla mi rurka doprowadzajaca wode do pralki.

    u mnie zamarza odcinek zaraz za bojlerem, ale to dopiero przy minus 25, tyle
    jeszcze nie bylo w tym roku...
    na szczescie to domek drewniany, ocieplany welna, wiec wycialem dziure w
    gipskartonie i jak zlapie, to dmucham tam farelka, odpuszcza... no i
    przeróbka, która mnie w koncu czeka, bedzie latwiejsza, bez kucia i
    murowania...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-01-31 12:09:21
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Aktualnie od paru godzin dogrzewam tam podloge i sciane pradem. Myslicie ze
    > starczy? A moze wykrecic zawor i probowac wlewac wrzatek?

    jesli uda ci sie odpuscic to zostaw aby maly strumyczek caly czas lecial podczas tych
    mrozów, plynaca woda nie zamarznie.

    b.

  • 5. Data: 2012-01-31 13:00:33
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > jesli uda ci sie odpuscic to zostaw aby maly strumyczek caly czas lecial
    > podczas tych mrozów, plynaca woda nie zamarznie

    to moze byc dobry sposób, zastosuje u siebie... tylko wczesniej wylacze
    grzalke bojlera :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-01-31 22:01:20
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    A ja u ojca zastosowalem przewód grzejny (owiniety ciasno na ok 2 m kawalku
    rury). Mam termostat ustawiony na 5 st. W szereg zarówka zeby ograniczyc moc
    i sygnalizowac dzialanie. W tamtym roku ojciec zauwazyl jak dzialala raz. W
    tym roku jeszcze nie zablysla ale polecam to rozwiazanie. Znikomy pobór
    pradu i koszt zamknal sie w 70 zeta.

  • 7. Data: 2012-01-31 22:29:55
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Marek P. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > tym roku jeszcze nie zablysla ale polecam to rozwiazanie. Znikomy pobór

    Metoda z cieknącą woda lepsza. Nic nie trzeba robić. Koszt stosowania
    niewielki. Twoje co polecasz niby tanie. Ale zrobić trzeba, jak nie ma prądu
    pod ręką to trzeba doprowadzić albo zabijać się o przedłużacze, Jakieś
    gniazdeczko, wtyczka, puszka i ze dwie stówy wyjdą. A raptem potrzebne przez
    tydzień w roku, i to nie każdego. Dałeś doskonały przykład jak można
    unowocześnić coś co nie potrzebuje unowocześniania.

  • 8. Data: 2012-02-01 08:59:47
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2012-01-31 23:29, kogutek pisze:

    > Metoda z cieknącą woda lepsza. Nic nie trzeba robić. Koszt stosowania
    > niewielki. Twoje co polecasz niby tanie. Ale zrobić trzeba, jak nie ma prądu

    Tylko zostaje pytanie co z ta wodą cieknącą?
    Wylać? Zbierać do wiadra? Woda kosztuje mimo wszystko.
    IMHO przewód grzejny jest bardziej profesjonalny.

    adamm

  • 9. Data: 2012-02-01 09:15:21
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Patent z cieknącą woda stosował mój ojciec wcześniej. pomijam fakt wylewania
    wody praktycznie codziennie. Kombinował czy dzisiaj zamarznie czy nie
    puszczamy wody. W końcu przymarzło i pół dnia rozmarażania bo dostep jest
    kiepski. Teraz ma spokój i nie kombinuje czy dzisiaj mróz jest wystarczająco
    duży czy nie.