  • Data: 2019-10-21 06:57:52
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-20 o 23:47, SpiskowyMocny pisze:
    > Tomasz napisał
    >
    > Nie sugeruj się podpowiedziami że rosa jest efektem dobrej izolacji
    > szyby zespolonej, bo to kłamstwo.
    > Ja mam podobną sytuację w jednym skrzydle okna, po prostu uszczelka jest
    > nieszczelna i w pewnych warunkach wilgotne powietrze z pomieszczenia
    > wydostaje się na zewnątrz i dmucha prosto na zimną szybę, stąd efekt
    > rosy i braku widoczności przez okno.
    > Chyba masz w tych oknach, lub okolicach szpary wentylacyjne i wentylacja
    > działa na odwrót, czyli zamiast tamtędy wwiewać, to wywiewa i para
    > skrapla się na zimnej szybie na zewnątrz.
> [...]

    Co zdanie - to półprawda. Jak zwykle...
    Twoja rozszczelniona uszczelka musiałaby solidnie dmuchać, żeby CAŁE
    okno zaparowało. Gdyby ona była winna - to zaparowany miałbyś mały
    kawałek przy tej uszczelce.

    Szyby są cieplejsze niż mur? Mam dobre 3 szybowe okna, ale mur ma i tak
    10x lepszą izolacyjność od tych szyb. Dobre okno zapewnia współczynnik
    izolacyjności na poziomie 1.0 - 0.7. Dobra ściana zapewnia poniżej 0.15.

    Ten gaz szlachetny to o ile jest lepszy od zwykłego powietrza?
    Sprawdzałeś? Bo powietrze jest znakomitym izolatorem.

    --
    MN