  • Data: 2019-10-21 22:31:20
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie byłem pewny czy nie powinno być "ogrzewane szyby".

    Co za różnica? To w zasadzie synonim. Ale mniejsza o cudzysłowy.

    Ile kosztuje takie ogrzewanie? Powiedzmy, że chodzi o jedno okno,
    tak ze dwa metry kwadratowe. Jaka jest średnia temperatura na
    zewnątrz w okresie grzewczym? Powiedzmy, że koło zera. A ile daje
    metr kwadratowy trzeciej szyby? Pół wata na kelwin? Więcej? No to
    20-30 Wh na dobę. Za 1000 Wh ogrzewania (lub podgrzewania, czy
    "podgrzewania") ludzie płacą przeważnie jakieś 20 groszy, czasem
    trochę więcej. No to mamy jakieś pół grosza za luksus nieoglądania
    rankiem tej pieprzonej mgły na szkle. Ja to bym chyba nawet pińć
    groszy za to dał, takim rozrzutny!

    Niesety ludzi łatwo otumanić, chętnie wyskoczą z ciężkiej kasy
    na równie ciężkie i nieporęczne trzyszybowe szklenie. Bo im ktoś
    nawciska, że to oszczędność. A sami policzyć nie potrafią, więc
    muszą wierzyć na słowo. A potem jeszcze dorobią ideologię, że
    z zaparowanymi to nawet fajniej rano jest.

    Jarek

    --
    Gdy nie możesz usnąć, wyobraź sobie śnieg
    białe mgły nad rzeką, kwiat wiśni