  • Data: 2019-10-22 08:43:33
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > W OZC mam wyliczenie na 640 kWh / rok różnicy przy pakiecie 3 vs 2
    > szybowym na cały dom. Nie dużo, nie mało.

    Dużo. Nie że stówa czy dwie rocznie to jakiś majątek. Moje szacunki
    oparte były o wiekości znane i w kółko wszędzie powtarzane. Liczone
    w pamięci, z pewnymi zaokrągleniami, więc błąd na przykład 100% może
    się przy tym zdarzyć. Te wyliczenia wyglądają na całkiem od czapy.
    Chyba że tych okien w domu (pałacu?) są setki.

    > Mnie ta mgła w niczym nie przeszkadza. Przeszkadzał mi za to chłód
    > bijący od okna kiedy się przy nim stanęło i zimna szyba kiedy się
    > ją ręką dotykało.

    Bić, a nawet wiać chłodem, to mogło przy oknie z jedną szybą. Albo
    przy całkiem zdezelowanej tandecie z wielkiej płyty. Chyba że chodzi
    o efekt podczerwieni trafiającej w pustkę -- ten jest zawsze taki
    sam, nie zależy od izolacyjności termicznej szkła.

    --
    Jarek