    From: "janko walski" <j...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Date: Sun, 21 Aug 2011 14:03:48 +0200

    news:89b599a1-d607-4a8f-8f86-

    > to, że nie wiesz po co, wcale nie znaczy, że jest nie potrzebna, a
    > znaczy tylko tyle, że nie rozumiesz zasady jej działania... a ja tobie
    > fachowcowi, raczej nie zamierzam tłumaczyć...

    Kolego dziekuję Ci za Twoje bzdurne i szkodliwe porady oraz za taką naukę,
    która wypływa wprost z Twojej niewiedzy i braku doświadczenia.
    Twoje porady mogę tylko podsumować często używanym zdaniem przez znajomego
    tynkarza "ale żeś pokozoł ..." :)

    > Ochronniki przepięciowe powinno się dobezpieczyć.

    > a nie zawsze... powinieneś wiedzieć o tym, bo dobezpieczenie tych co
    > nie trzeba, spowoduje więcej kłopotu niż pożytku... ale to wszystko w
    > normach jest, a nawet w cytowanym przeze mnie poradniku
    > elektroinstalatora moellera...

    Ochronniki samogasnące póki co odstraszają ceną i dlatego są małodostępne.
    Dodam jeszcze, że w przypadku dobezpieczeń jest bardzo ważnym dobór
    charakterystyk wszystkich zabezpieczeń.

    P.S.
    W poprzedniej wypowiedzi trochę się rozpędziłem i napisałem z pośpiechu:
    "Czyli łącznie w rozdzielni może się znaleźć 4 moduły (ochronniki) + 4
    moduły (dobezpieczenie ochronników)."
    Miało być:
    "Czyli łącznie w rozdzielni może się znaleźć 4 moduły (ochronniki) + 3
    moduły (dobezpieczenie ochronników)."
    Ponieważ nie ma potrzeby dobezpieczania przewodu N, choć oczywiście nie jest
    to żadnym, poważnym błędem, lecz stanowi zbędny wydatek.